Projecte 50/50

Tots coneixem la importància de la regla de les tres “R”, reduir, reutilitzar i reciclar. Doncs aquest projecte intervé directament en la primera d’aquests conceptes, en el de REDUIR.

El que intentem és estudiar tots els consums que es fan al centre: llum, aigua i gasoil. Amb la idea de prendre mesures per a reduir-los.

Aquest és el principi d’actuació, però no és la fi. L’objectiu és formar als alumnes en hàbits i mesures d’estalvi al centre que incorporen en la seua vida fora del centre i que facen partícips a les seues famílies.

La motivació ve d’un compromís amb l’ajuntament. El qual reverteix el 50% de l’estalvi en recursos per al centre i l’altre 50% en millores energètiques del col·legi.

Per aconseguir-lo contem amb una empresa auditora que planifica les tasques al centre, grups de treball energètics amb tots els components de la comunitat educativa, AMPA, Servei de neteja, professorat, alumnat, treballadors del menjador i personal de manteniment de l’ajuntament. A més a més d’anar comunicant l’estalvi de cada mes, aspecte motivador doncs es fa públic de forma continuada al centre en el nostre panel energètic de Centre.

Entre tots podem aconseguir-lo

ENDOLLAT A L’ESTALVI ENERGÈTIC.

ESTACIÓ METEOROLÒGICA

L’alumnat del nostre centre té la possibilitat d’observar els diferents aspectes meteorològics per mitjà d’una estació meteorològica digital. El que es pretén és conscienciar sobre la importància de conservar el planeta i endinsar als joves en el contingut científic a través del mesurament i anàlisi de dades estadístiques sobre fenòmens com el vent, la pluja o la temperatura.

Entrar en l’estació meteorològica del CEIP L’Alfàs