Igualtat i convivència

Des del curs 2016-17, on va aparéixer reconeguda la necessitat de comptar en cada centre escolar amb un òrgan coordinador d’Igualtat i Convivència per arreplegar, impulsar, dinamitzar i recolzar aquelles activitats i bones pràctiques que es portaven a terme, i que podrien dur-se endavant per actualitzar el Pla de Convivència a la nova realitat normativa i social (L’ESCOLA COEDUCATIVA), s’han dut a terme diferents accions que es podrien resumir en:
 La creació d’un banc de recursos digitals sobre igualtat i convivència (fonaments teòrics, aplicacions didàctiques…) per al professorat; així com informació al voltant de formació relacionada amb aquests temes.
 La difusió i promoció de dates importants relacionades amb la igualtat i la convivència mitjançant cartelleria i espais informatius físics per a tota la comunitat educativa.
 La promoció i adaptació a l’ús del llenguatge igualitari en la documentació oficial escolar, rètols, comunicats…
 La Diagnosi del centre referent a Igualtat i Convivència, així com l’assessorament per l’elaboració de la Memòria Anual de Convivència del centre.
 El contacte i col·laboració amb altres entitats de l’entorn relacionades amb la igualtat i la convivencia: la comissió d’igualtat i la taula de coeducació i convivència municipal, la O.N.C.E, etc.
 La proposta d’activitats i/o estratègies pedagògiques per desenvolupar les competències emocional i interpersonal, possibilitadores d’una escola coeducativa, en els diferents òrgans de coordinació docent, així com a la resta de la representació de la comunitat educativa.
Algunes d’elles ja formen part de la realitat educativa del centre i formen part del Pla de Convivència i Igualtat. Estan coordinades i organitzades junt amb altres comissions de treball, per exemple:

– Festivitats o celebració de dates significatives per a la igualtat i la convivència com el 25 Novembre (envers la Violència Masclista), el 30 Gener (la Pau) , el 8 Març (Dona treballadora), el 15 Maig (dia de les Famílies) junt amb la Comissió de Festes, la Ràdio escolar i l’Equip psicopedagògic. Projecció de curts i pel·lícules, Enregistrament de programes de ràdio especials, Mostra de dibuixos temàtics, Racons d’expressió…, són algunes de les dinàmiques.
– La Biblioteca Coeducativa i les seues bosses viatgeres (amb la col·laboració de la ROLSER) que, agrupades en 5 categories, contenen títols literaris per treballar LA IDENTITAT DE GÈNERE – ELS ESTEREOTIPS I ROLS DE GÈNERE – L’EDUCACIÓ EMOCIONAL, AFECTIVA I SEXUAL – LA DIVERSITAT FAMILIAR I SEXUAL – LA VISIÓ DE LES DONES EN LA HUMANITAT. Aquesta activitat es duu a terme junt amb la Comissió de Biblioteca, i aquest és el seu 2n any de vida.
De la mateixa manera s’intenta mostrar la necessitat de comptar amb els referents femenins en la tria del Títol Literari per treballar l’Animació Lectora a partir del 2n trimestre.
– Els Patis Coeducatius. Un projecte necessari per al Claustre, com així arrepleguen els acords de Cicle, i que es troba en una etapa inicial.