Foment lector

El projecte de foment lector engloba en el centre la lectura individual i la lectura col·lectiva, siga en l’aula o en l’àmbit de centre.

La biblioteca de centre proporciona diferents tipus de textos per treballar les llengües, les ciències, educació en valors… Dotant les aules d’una biblioteca d’aula molt enriquidora, tant per a funcionar en préstecs de lectura individual, com llibres informatius per complementar els temes de ciències.

El projecte de foment lector també té una biblioteca viatgera on podem llegir o escoltar històries que parlen de valors i temes com l’estima, la igualtat… És viatgera perquè va dins d’unes borses de colors que cada dues setmanes passen per les nostres aules un color diferent amb llibres de temàtiques diferents.

Una part molt important del foment lector, és la col·lectiva, on tot el centre treballem a una per donar-li pes a la lectura i motivar a l’alumnat a treballar tots junts, des dels més menuts als més majors. Triem un títol i cada curs busca el llibre adaptat al seu nivell de lectura. És ja sabut que els patges reials ens els regalen per poder portar aquesta tasca endavant i durant el segon trimestre treballem ben bé aquest llibre en l’àmbit de llengües i aprofitant la transversalitat que ens puga donar per a treballar.

A l’acabar el segon trimestre fem la setmana de l’animació lectora, on exposem tots els treballs fets al voltant d’aquesta lectura, on decorem la nostra escola amb personatges i paisatges fantàstics i rebem la visita d’uns animadors que ens porten dins d’eixa lectura amb una interpretació que fa que culmine d’una manera gratificant per als alumnes la tasca portada a terme al llarg del trimestre.

Recordeu que, llegir ens fa lliures…