JORNADES DIDÀCTIQUES

PROGRAMA

Dimarts 27 de setembre de 2022

16.30h Recepció

16.45 h Inauguració

17.00h MARTÍN PINOS QUÍLEZ:

Avaluació nutritiva: perspectives des de l'emoció i la Neurociència

18.00h Panell d'experiències:

Àngela Escorihuela Querol
Maria Martí Corbatón
IES Vilafranca
Estacions d’aprenentatge per a la inclusió

Alberto Toro Villarroya
CRA Alto Maestrazgo en Pitarque
Mestre rural, molt rural

Dimecres 28 de setembre de 2022

17.00 h CARMEN PELLICER IBORRA:

El repte de com aprendre i avaluar a l'actualitat

18.00h Panell d'experiències:

Glòria Villarroya Grau
Mercedes Rodríguez Cros
IES Leopoldo Querol
Treballar en àmbits, és possible?

Laura Segura Prades

CEIP Assumpció
Santa Catalina: tradició versus coeducació

Mónica Chanzá Payá
IES Serra d'Irta

Centres saludables i sostenibles: experiències d'aprenentatges de vida i per a la vida

Dijous 29 de setembre de 2022

17.00 h JAVIER VALLE LÓPEZ

Competències clau: Un marc d'aprenentatge al llarg de la vida

18.00h Panell d'experiències:

Josep Andrés Pérez
Emilio José Barreda i Ferrando

IES Pere Enric Barreda i Edo
L'organització del treball per projectes a primer i segon d'ESO

Montse Sorribes Pascual
Maria José Prats Querol
CRA Celumbres
Créixer per a ser i conviure

Oscar Gonzalvo
Servici de Formació del Professorat

Aules transformadores

PONÈNCIES XXVI JORNADES DIDÀCTIQUES:
Ensenyar, aprendre i avaluar per a la vida

Martín Pinos QuilezAvaluació nutritiva: perspectives des de l'emoció i la Neurociència

Doctor en Ciències de l'Educació, Màster en aprenentatge al llarg de la vida, Màster en Neurociència i gestió emocional. Graduat en Primària i Maestro especialista en Ciències Humanes i Educació Física. Expert en Gestió Emocional *VEC (Vinculació Emocional Conscient).

Primer Premi Nacional d'Innovació Educativa (MEC).

Assessor d'innovació en el Centre de Professorat Juan de *Lanuza de Saragossa i professor del Màster d'Educació Socioemocional de la Universitat de Saragossa.

Ha publicat més d'una dotzena de llibres i altres publicacions, com:

Amb cor i cervell. *NET *Learning: aprenentatge basat en la Neurociència, l'emoció i el pensament (2019-2021).

Aplicació lliure per a mòbil: Amb cor i cervell, sobre intel·ligència emocional, regulació i benestar personal (2020). Xicotetes sorprenents paraules (2021). La xiqueta valenta que només tenia una dent (2021)

I Premi Internacional d'Àlbum Il·lustrat de Fantasia Elia Barceló.

https://martinpinos.com/

Alberto Toro Villarroya

Mestre rural, molt rural

Alberto Toro és de Terol i porta catorze cursos en Pitarque (Terol) en el CRA Alto Maestrazgo. És mestre d'Educació Infantil i d'Educació Física. La seua formació es basa en el creixement personal i professional, i per això és rica i diversa en cursos i lectures.

Destaca la pedagogia i el model educatiu de Reggio Emilia, l'Aprenentatge Basat en el Pensament (TBL), Proyect Zero de la Universitat d'Harvard, les intel·ligències múltiples…

Si li deixem que es presente, utilitza aquella frase de la pel·lícula de José Luis Cuerda: Comença el dia que no és poc convertida en RURAL, MOLT RURAL.


Angela Escorihuela Querol i Maria Martí Corbatón
IES Vilafranca
Estacions d'aprenentatge per a la inclusió

Des de l' IES Vilafranca hem posat en marxa estacions d' aprenentatge, una metodologia que ens permet treballar amb agrupaments heterogenis i que ens ajuda a dissenyar activitats inclusives i multinivell per aprofitar de manera més óptima els recursos de l' institut.

Vos contarem com ho hem posat en marxa!!

Carmen Pellicer Iborra

El repte de com aprendre i avaluar a l’actualitat

Presidenta de la Fundació Trilema. ASHOKA Fellow 2016. Actualment dirigeix 'Quaderns de Pedagogia'.

Teòloga, pedagoga i escriptora. Al llarg de la seua carrera ha sigut professora en diferents IES de València i Balears, en el Fitharry's School d'Oxford, en la Facultat d'Estudis de l'Empresa i en Magisteri de València, en Institut CC Religioses de València i en ISCRD Sant Agustí de Madrid, i Coordinadora i professora TOK de Batxillerat Internacional.

Ha participat en diferents programes de Project Zero, Harvard, on va realitzar un programa sobre Intel·ligències Múltiples. Lidera nombrosos programes de formació de professors i directius dins i fora d'Espanya.

Va fundar juntament amb José Antonio Marina la Càtedra d'Intel·ligència
Executiva de la Universitat Nebrija. Dirigeix el Màster Learning Leaders per a la capacitació de líders en innovació amb titulació de la Universitat Cardenal Spínola CEU de Sevilla.

Presideix AECOPE, l'Associació Espanyola de Coaching Pedagògic i Avaluació Educativa, i amb el seu equip porta realitzant programes de Coaching i Desenvolupament Professional Docent en més de 3.000 centres escolars.

La seua Fundació té la titularitat de set centres educatius a Manises i La Pobla Llarga (València), Madrid, Sòria i Zamora, on té la seua aplicació directa el model Rubik d'innovació educativa –model propi de transformació validat per la UAM–.

Ha escrit nombrosos contes, llibres i materials didàctics. Recentment és coautora del Llibre blanc de la Professió Docent, Papers per al Pacte Educatiu, La Intel·ligència que Aprén, Pedagogies Àgils per a l'Emprenedoria i Avaluació de l'Educació Infantil.

Durant anys, ha dirigit el Projecte Com educar el Talent Emprenedor de la Fundació Princesa de Girona. Ha produït i fet el guió de PROFES i L'altra EDUCACIÓ els primers llargmetratge de la trilogia La Bona Educació.

Col·labora sovint en molts mitjans de comunicació i publica regularment materials didàctics en diferents editorials.

Glòria Villarroya Grau i Mercedes Rodríguez Cros
IES Leopoldo QuerolTreballar en àmbits, és possible?

A partir d’experiències d’aula ens plantegem si es pot treballar de forma rigorosa des dels àmbits, quines metodologies es poden aplicar, quins instruments d’avaluació s’utilitzen i si som capaços d’aconseguir els criteris d’avaluació.

Volem mostrar que aquest tipus d’organització ens permet treballar: la motivació personal( temes d’interès personal, formats diferents...), l’entorn proper, la verbalització (discurs oral i escrit) i la interiorització versus la memorització.

Covadonga Martín Royo
Laura Segura Prades
CEIP Mare de Déu de l'AssumpcióFesta de Santa Catalina: tradició versus coeducació

Canvi en la forma de celebrar la festivitat de Santa Catalina en el centre

Mónica Chanzá Paya
IES Serra d’IrtaCentres saludables i sostenibles: experiències d’aprenentatges de vida i per a la vida
En aquesta ponència es presentaran i compartiran experiències pràctiques de projectes i iniciatives de centre que fomenten la salut i els estils de vida actius, saludables i sostenibles, remarcant el seu impacte transformador dins de l’escola.

Coneixements i aprenentatges competencials que a més a més, traspassen els murs de l’escola per a transformar el món des de l’acció.

Experiències de salut i sostenibilitat que transformen els centres educatius i impliquen a tota la Comunitat Educativa, que milloren el nostre entorn i que contribueixen al desenvolupament dels Objectius de Desenvolupament Sostenible, generant consciència crítica i aprenentatges de vida i per a la vida.

Javier Manuel Valle López

Competències clau: Un marc d’aprenentatge al llarg de la vida

Guardonat amb l'Exaltació al Mèrit Educatiu, Filosòfic i Humanístic Iberoamericà, 2021 de la Xarxa Iberoamericana de Pedagogia.

Premi Extraordinari de Doctorat de la UNED i Premi Nacional de Tesis Doctorals en Educació Comparada Pedro Rosello de la Societat Espanyola d'Educació Comparada.

Professor Titular de la Universitat Autònoma de Madrid, expert en Educació Supranacional (especialment en la política educativa de la Unió Europea i en les seues Competències Clau).

Director del Grup d'Investigació sobre Polítiques Educatives Supranacionals (GIPES). Assessor de EURYDICE i membre del Grup d'Experts del MEFP per a la reforma curricular. Membre TEAM-*EUROPE. Membre de la SEEC. Director de la Journal of Supranational Policies of Education.

Membre del Consell Escolar de la Comunitat de Madrid.

Josep Andrés Pérez i Emilio José Barreda i Ferrando
IES Pere Enric Barreda i EdoL’organització del treball per projectes a primer i segon d’ESO

En aquesta ponència es pretén explicar el procés d’implantació de l’ensenyament per projectes a primer i segon d’ESO, tant en l’àmbit d’Història i tecnologia. No es tracta d’una classe magistral, ja què en ser un procés que encara està implantant-se pretén simplement explicar la forma en què s’han organitzat i avaluat aquest projecte, explicant les dificultats que s’han trobat i obrint un intercanvi d’idees que puga facilitar  la possibilitat d’implantació a altres centres.

Maria José Prats Querol i Montse Sorribes Pascual
CRA CelumbresCréixer per a ser i conviure

El paper fonamental de l´escola en el segle XXI, és dotar als infants de capacitats i destresses (competències clau) necessàries per desenvolupar un pensamencelumt crític que els permitisca fer front a tots els reptes que demanda la societat actual i que ara mateix no podem preveure, societat caracteritzada pels canvis vertiginosos, la incertidumbre i les innovacions tecnològiques."És moment de reflexió i canvi de mirada”

Oscar Gonzalvo Gutierrez
Subdirecció General de Formació del ProfessoratAules transformadores

Si volem educar per a la vida, cada vegada es fa més necessària una transformació de l'educació, donat que vivim en una societat globalitzada i en canvi constant. D'ahí el projecte d'Aules Tranformadores que posa la incidència en tres pilars fonamentals per l'educació de les noves generacions, com són els espais, les TIC i les metodologies actives.

inscripció