La Unió de Cooperatives d’Ensenyament Valencianes (UCEV) presenta la Guia Cooperativa d’Orientació Educativa i Professional

Aspira a enriquir les iniciatives transformadores cap a una escola i una societat més inclusives

Dimarts passat, 31 de maig, va tindre lloc la presentació de la Guia, en el Refectori del Centre Cultural del Carme, en un col·loqui amb elements interactius. Es tracta d’un text molt pensat, actual i inclusiu, fruit del treball d’un equip d’orientadoras/es amb llarga trajectòria en l’esperit de l’ensenyança cooperativa. Es presenta com un triple vessant, en paraules de les autores:

• Mapa de l’orientació acadèmica i professional que proposa un enfocament de cooperació de tot l’entorn que envolta el nostre alumnat;
  • Ferramenta que reuneix un conjunt molt divers de recursos, coherents amb eixe enfocament de l’orientació que La Guia planteja;
  • Aportació al conjunt del sistema educatiu, la qual aspira a enriquir les iniciatives que a les escoles ja estan afavorint la transformació que vivim cap a una escola, i una societat, més inclusives.

Destaca també la importància donada al treball personal de la introspecció emocional, després de la crisi social del COVID, necessària com a punt de partida de l’ajuda /orientación als altres. Segons el president de la UCEV, Miquel Ruiz: “aquesta guia se sustenta en les arrels cooperatives de les nostres escoles i amb la visió que tenim de l’orientació; una visió que posa la mirada en la inclusió, en l’equitat i en el lloc central que les persones (l’alumnat, les famílies, el professorat) han de tindre en l’acció orientadora. I d’ací la necessitat de l’aprofundiment en l’autoconeixement, en el treball de les emocions, en la consideració de l’entorn social i familiar com a marc d’anàlisi i d’actuació, en la sensibilitat envers aquelles i aquells més vulnerables”.

La guia està en lliure accés en la pàgina de la UCEV: https://www.ucev.coop/orientadores/guia-dorientacio-academica-i-professional-2022

Més información: https://www.ucev.coop/noticias/1494