Al voltant de la formació “Viure la mirada”

El passat mes de març duguérem a terme per tercera vegada la formació al voltant del projecte artístic Viure la mirada: “Mirar, pensar i tocar l’art: Projecte Viure la mirada”, un projecte singular que deriva en una exposició conjunta al CEFIRE de Gandia amb la participació dels centres educatius dels docents implicats en la formació i que, malauradament, per primera vegada hem realitzat sense el seu gran valedor, Juan Fernández Cursach.

Com bé diu el títol de la formació, mirant, pensant i tocant… s’han treballat obres inspirades en dones de la hª de l’art, diverses i sorprenents a la vegada. Però no ens quedem ací perquè, al voltant d’aquest projecte han proliferat diverses accions en centres educatius de docents que han passat per aquesta formació, com ara l’exposició artística pedagògica del CRA Mondúver-Safor al voltant de Paul Klee a Potries o l’exposició d’art sostenible del CEE Enric Valor de Gandia.

Que la formació que fem des del CEFIRE arribe a les aules i es treballe, es reflexione i és porte al context de cada docent i de cada centre educatiu és la millor mostra de l’impacte i de l’aprenentatge d’eixa formació. Un altre exemple de formació de caire artístic en el que duguérem un seguiment de treball en l’aula a partir de la formació fou el taller “Teatre d’ombres i art sonor. A l’ombra dels plàstics” amb posades en escena des d’Infantil a ESO per part dels docents participants.

“Jo personalment si que ho vaig posar en marxa, encara que de forma menys professional perquè són xiquets de 9 anys però l’experiència va ser molt bona. Ells van triar el conte i van fer les marionetes amb utensilis reciclats”.