Ajuda per al treball a distància del professorat de GVA

Davant la situació provocada pel COVID-19 i la necessitat de continuar amb l'educació dels alumnes a distància, ací teniu una sèrie d'eines que us poden ajudar (no és cap recull oficial):

Comunicat oficial, Plan MULAN. (PDF) 17-03-2020 12:30h

CLASSES VIRTUALS AMB "AULES" (aules.edu.gva.es).

Aules és el lloc web OFICIAL de GVA destinat a l’e-learning, desenvolupat per i per a docents. Qualsevol docent dels centres públics pot, crear una aula virtual i començar a treballar-hi. Aules està basat en Moodle (versió 3.5 en l’actualitat).

COMUNICACIÓ ofical amb les Famíles.

MESTRE@CASA (http://mestreacasa.gva.es).

MestreaCasa és un entorn virtual educatiu i serveix també com a pàgina web dels centres (tot i que estem en procés de canvi cap a Aules i PortalEdu), encara hi ha molts centres que el fan servir.

Els centres que desitgen treballar amb els espais virtuals d'aprenentatge (grups de classe), han de sol·licitar la sincronització completa. Aquells centres que únicament desitgen l'actualització del professorat o de l'alumnat del centre, hauran de sol·licitar la sincronització reduïda. Us recordem que per realitzar la sincronització completa de centres, els horaris han d'estar publicats a ÍTACA.

Curs en AutoFormacio, per a la part de docents bàsicament els temes 1 a 4 i el tema 8.

Documentació oficial al propi portal.

Videoconferències

• Jitsi. Conjunt d'eines per a crear sistemes de videoconferència simplement amb un navegador (Meet.jit.si). No cal obrir-se un compte, simplement es decideix el nom de la sala i comença una nova reunió. Cal donar-li permís d'accés al micròfon i càmera web, compartir l'enllaç amb els estudiants i ja ho tenim a punt per començar. Video Tutorial per CvTIC

NOTA: No està pensat per a fer una classe online (no hi ha control del que poden fer i no fer els alumnes). Com que hi ha saturació de la xarxa, es recomana fer les reunions el més curtes possibles, per no saturar els servidors.

[Utilitzable a la majoria de navegadors]

• WEBEX. Plataforma per a fer classes i exàmens online, estarà disponible per alumnat de batxillerat i cicles formatius. S'enviaran instruccions concretes als centres.
  • Altres. Hi ha altres plataformes com Zoom, però que requereixen registre i per tant cedir dades personals.

Emisió de vídeo i gravació

• OBS Studio, Open Broadcaster Software, una potent i completa aplicació per a l'emissió en directe o gravació. Inclou screencast de l'escriptori, gravació de la càmera web o des d'altres fonts d' àudio o vídeo. Pot utilitzar-se per a emisió en directe o per a pujar a Youtube, Twitch, etc.  Excel·lent per a treballar amb CROMA. Video Tutorial d'EducaMadrid

[Utilitzable en Lliurex, Windows, Mac]

• Peek. Eina molt senzilla per a la gravació de screencasts.

[Utilitzable en Linux]

• Kazam. Eina molt senzilla per a la gravació de screencasts, incloent àudio.

[Utilitzable en Lliurex]

• Gromit-MPX una eina per anotar qualsevol cosa a l'escriptori. Dibuixar línies o qualsevol cosa damunt de qualsevol finestra o aplicació de l'escriptori mitjançant un punter o similar.

[Utilitzable en Linux]

Edició de vídeo

[Utilitzable en Lliurex, Windows, Mac, Android, iOS, etc.]

• OpenShot editor de vídeo relativament senzill, però adequat a molts casos. La seua principal avantatge és la simplicitat d'ús.

[Utilitzable en Lliurex, Windows, Mac]

• Kdenlive Editor de vídeo relativament avançat, però bastant senzill d'utilitzar.

[Utilitzable en Lliurex, Windows]

Grups de xat

• Telegram  es poden establir missatges a grups d'una forma molt similar a Whatsapp, però no son visibles els números de telèfon. Hi ha grups públics molt recomanables, com el canal Aules GVA , el canal de Comunitat TIC, el propi de GVA Educació. Existeixen moltíssims grups, podeu utilitzar "la lupa" per a buscar qualsevol cosa.

[Utilitzable en la majoria dels navegadors, versió escriptori a Lliurex, Android, iOS]

Guia breu per a transformar activitats docents presencials en activitats online

Amb motiu de la suspensió de les classes es recomana que es realitzen activitats docents de forma online. Es recomana utilitzar sempre les aplicacions pròpies de la Conselleria. Ací teniu una guia que us pot ajudar per transformar activitats docents presencials a activitats per a treballar a distància.

Educació INTEF

INTEF ha creat un nou lloc web per ajudar a la Comunitat Educativa en este moment d'especial dificultat amb informació i ajuda sobre diferents tipus de recursos per a l'ensenyament online. Pots accedir des d'ací: bit.ly/2viBqnI

Apunts 'Marea Verde'

Es un grup de treball de professors de l'ensenyament públic que està elaborant materials curriculars gratuïts. Pots consultar disponibilitat i condicions a www.apuntesmareaverde.org.es