Castellonada20 en quarentena

Repte: Itineraris i Gimcanes virtuals #Castellonada20

Ara més que mai pels drets digitals a l’educació

Els reptes de la #Castellonada20 continuen vigents i hem pensat que els podem adaptar a la situació de confinament perquè ara més que mai necessitem reclamar els nostres drets digitals entre els quals ha d’estar la competència digital democratitzada i universal. Fes sentir també la teua veu a les xarxes socials com ja fas cada dia des dels balcons. I això ho farem a través d’aquests cinc reptes en forma de tasques.

5 DIES 5 REPTES US ANIMEU!!!

Tasca 1  #STEAM – Com sona el confinament?

Mesureu el so durant 20′ amb l’app Sound Meter. Feu una captura de pantalla i publiqueu-la a Twitter i afegiu les etiquetes: #CSada20 #WMCP20 #STEAM i #CS20centrexx

Aquesta tasca la pots fer ara, mentre dure el confinament, i triar moments simbòlics com per exemple l’hora dels aplaudiments al personal sociosanitari i al sector primari, les hores punta, els sorolls del veïns, etc. Serà interessant enregistrar els sorolls en les diferents etapes dels desconfinament (quan comencen a poder eixir els xiquets, els joves, les persones que fan esport, etc.).

Tasca 2 #LlibresObjecte – Creativitat 100%

Heu de fer-vos una foto amb un llibre utilitzant-lo com si fos un complement (existeixen els llibres mascareta)  i publicar-la a Instagram amb les etiquetes: #CSada20 #WMCP20 #LlibresObjecte i #CS20centrexx

Els llibres i l’humor ens protegeixen del virus de la desinformació i, fins i tot, de les
Fake News

Us animeu a fer un meme amb un llibre i aquesta idea?

Tasca 3  #SantJordi – Quins llibres recomaneu?

L’activitat sobre els refranys que teníem preparada abans del confinament l’hem canviada i us proposem crear una història en un vídeo d’un minut a partir del llibre que recomanaríeu als vostres companys-es per Sant Jordi. Publiqueu-lo a Twitter amb les etiquetes #CSada20 #WMCP20 #SantJordi  i #CS20centreXX

La proposta és fer de la #Castellonada20 una fira del llibre en virtual i deixar constància que des de casa continuem aprenent i fent escola en xarxa.

Tasca 4  #DretsDigitals – Sabem què són?

Graveu un vídeo d’1 minut com a màxim entrevistant alguna persona en presencial o en virtual sobre què pensa dels drets digitals i publiqueu-lo a Instagram amb les etiquetes #CSada20 #DretsDigitals, #WMCP20  i #CS20centreXX

Tal vegada el teu interlocutor no coneix cap dels drets digitals però de segur que sí que se n’haurà fet una opinió de la bretxa digital que aquest confinament està posant de manifest. Per a fer l’entrevista pots utilitzar Instagram o qualsevol de les eines de videoconferència de les xarxes socials. Prepareu el guió!

Tasca 5  #SomMúsica_VLC – La música del confinament

Trieu una cançó en valencià i presenteu-la (podeu cantar-la també) amb un story a Instagram amb les etiquetes #CSada20 #WMCP20 #SomMúsica_VLC i #CS20centreXX

N’hi ha vida més enllà del “Resistiré” o del “Bella ciao” per molt que ens agraden, i una forma de resistir és ajudar a fer créixer aquesta “Playlist de Música en Valencià”.

Proposta d’avaluació

Cada centre té la llibertat d’adaptar aquests reptes als criteris d’avaluació d’aquest 3r trimestre. No oblideu les indicacions del Ministeri i de Conselleria de la GVA per a l’avaluació en aquest període especial. Aquesta tasca també és per a vosaltres i les vostres famílies. Proposeu al vostre professorat  com hauria de ser l’avaluació en aquest període especial i publiqueu-la a les xarxes amb les etiquetes: #Avaluació20 #CSada20 #WMCP20 i #CS20centreXX

El professorat podeu fer servir la rúbrica de la #Castellonada20 tot adaptant-la a la situació actual a partir de les propostes de l’alumnat i els familiars. També podria ser el guió per a una videoconferència amb tots els participants.

I si el cos et demana marxa… – Coreografia pels drets digitals

Imatge Gerd Leonhard – STEM vs HECI

El confinament està posant en evidència la bretxa digital. Aquesta és en realitat una bretxa social entre aquells que tenen accés a les eines tecnològiques per poder continuar amb normalitat la formació a distància i aquell alumnat que no ho pot fer. Tal  vegada a tu no t’afectarà, però estem veient com molts joves viuen el confinament farts dels desequilibris socials i, per tant, educatius:

… sense prou dades el mòbil per mantenir-se connectats.

… sense prou dispositius a casa per continuar estudiant a distància.

… sense preparació per defensar-se de les Fake News que els poders llancen per manipular l’opinió pública.

Si tu ja tens prou d’aquesta injustícia social alça la veu, o millor… mou-te pels drets digitals de tothom. Tu que pots gravat fent algun dels passos de la coreografia que va crear Paula Escamilla @Paulaesart per la #Castellonada20 anomenada “coreografia pels drets digitals”.