Ponents
Pablo González Tornel
Director del Museu de Belles arts de València des de setembre de 2020. Es doctora en 2005 per la Universitat Politècnica de València obtenint la qualificació d'Excel·lent Cum laude i el Premi Extraordinari de Doctorat a l'any següent, i és, des d'agost de 2018, funcionari de l'Estat i Professor a la Universitat Jaume I de Castelló.
El 2 de setembre de 2020 va ser nomenat, després de concurs competitiu, director del Museu de Belles arts de València. Des de les seues primeres publicacions en 2002 ha desenvolupat un treball intens i ininterromput amb 20 anys de docència universitària, dos quinquennis, tres sexennis, 10 llibres publicats, més de 25 capítols de llibre, més 25 articles, 15 projectes d'investigació subvencionats, quatre d'ells com a Investigador Principal, i més de 50 ponències i conferències.
Amparo Albacete Cremades
És mestra d’anglés i exerceix com a tal des de fa 20 anys, 18 dels quals ho fa al CEIP Magraner de Tavernes de la Valldigna on continua exercint. Allí és la coordinadora UNESCO, de sostenibilitat, ERASMUS i d’internacionalització.
Va guanyar el Segon premi categoria Àmbit Lingüístic dels Premis 2008 de la Comunitat Valenciana a Materials Didàctics per a la millora del rendiment de l’alumnat convocats per la Direcció General d’Avaluació, Innovació i Qualitat
Educativa de la Generalitat Valenciana. A més, ha sigut finalista 2 anys consecutius dels premis atorgats per l’organització Acción Magistral per un projecte d’inclusió a través de l’Art.
Ha participat com a ponent en diversos congressos, jornades i cursos de formació del CEFIRE sobre temes com creativitat i innovació, metodologia, competències, didàctica de l’anglés, treball per projectes, plurilingüisme, programes europeus, sostenibilitat, Agenda 2030 i ODS...
També ha sigut ponent en varios seminaris web sobre l’aplicació dels ODS a l’aula, coordinats per l'organització llatinoamericana “Profesores, docentes y Maestros del Mundo”, compromesa amb el canvi educatiu a escala mundial.
És coordinadora nacional dels projectes d’Educació per al Desenvolupament Sostenible de la xarxa d’Escoles Associades de la UNESCO d’Espanya. Alguns projectes dels quals, també estan duent-se a terme en escoles de la xarxa UNESCO d’altres països com Cuba i Angola.
Francisco J. Ferrández Asencio
Llicenciat en Ciències de l'Activitat Física i l'Esport. Entrenador Nacional d'Atletisme. 28 anys com a professor d'Educació Física en centres de Secundària. Destí definitiu en l'IES Victoria Kent des del curs 2004/2005. Director (Des del curs 2007/2008 fins al 2011/2012 i des del curs 2020/2021 fins a l'actualitat). Professor-ponent sobre revisió del projecte educatiu de centre i els seus documents associats.
Ponent seminari Màster en Educació Secundària (espais educatius i pla d'acolliment dels centres). Professor-ponent en el curs de Jocs populars i tradicionals. Coautor de Materials curriculars de 1r ESO i 2n ESO, de l'Editorial EDITILDE S.L. (primera edició, abril de 2010). Capítol d'Homo ludens, materials curriculars 1r i 2n ESO, Jornades d'Innovació Educativa, Formació i Canvi a l'Escola de Hui.
Participació en el Projecte de centre “Mar sense Plàstic” de l'IES Victoria Kent. Participant en el grup-motor. Col·laborador en el Projecte d'Investigació “Activa't i Respecta (ARES): Promoció de l'activitat física, la salut i la inclusió social a l'escola”, (projecte finançat per la Direcció General de Ciència i Investigació, Generalitat Valenciana, Referència CIAICO/2021/144).
María Solar Núñez
Periodista i escriptora. Actualment és coordinadora de cultura de la Ràdio Galega i de la Televisió de Galícia i presentadora del programa cultural de la TVG Ziga-zaga Cap de setmana.
En la seua formació ha mesclat les ciències i les lletres. És Llicenciada en Biologia (USC), Diplomada en Magisteri (USC) i Llicenciada en Periodisme (SEK Segòvia), així com Especialista en Informació Ecològica i Ambiental (Complutense de Madrid). Actualment és membre del Consell Consultiu de la Facultat de Biologia de la USC. En la seua trajectòria periodística ha abordat un ampli ventall de gèneres. El seu actual programa cultural ha rebut cinc premis Mestre Mateo de l'Acadèmia Galega do Audiovisual al Millor Programa de TV.
En la literatura el reconeixement de públic i crítica li va arribar primer de la literatura Infantil i Juvenil. Ha rebut destacats premis com el Pigall amb El meu malson Favorit, que va entrar també en la Llista White Ravens de la Biblioteca de Munic dels millors llibres infantils del món, una distinció que va repetir amb Tengo uns peus perfectes. El seu llibre més venut, Els xiquets de la pigota, va ser premi al millor llibre juvenil de l'any a Galícia en 2017. En la literatura per a adults destaca Les hores robades i recentment La culpa, premi Xerais de novel·la 2022.
Agustín Caruana Vañó
Catedràtic d'Orientació Educativa jubilat, ha desenvolupat la seua activitat professional, principalment, en el CEFIRE d'Elda durant 18 anys com a assessor i director, contribuint a la creació de publicacions amb diverses activitats i programes amb l'objectiu d'implementar diferents línies d'actuació innovadores en els centres educatius en 3 camps: educació emocional, psicologia positiva, i convivència, orientació i tutoria.
Aquestes obres, de caràcter pràctic, van dirigides al món educatiu no universitari, i són fruit d'un treball en col·laboració de diferents grups de docents que han contrastat la seua aplicabilitat a l'aula. Totes les obres estan accessibles en Internet, i a text complet en pdf: Llibres d'educació Emocional. Orientació i tutoria.
Esta labor es complementa amb la promoció i participació en diversos projectes d'investigació educativa aplicada, actuant com a catalitzador en la col·laboració entre professorat de nivells no universitaris i universitaris, i impulsant la creació d'equips mixtos i interdisciplinaris de treball. Alguns d'estos projectes són:
Disseny i aplicació en centre educatius del Programa AEMO d'alfabetització i regulació emocional per a Secundària. Col·laboració amb la Universitat d'Alacant en 2 projectes d'investigació sobre "ciberbullying". Publicació del llibre de “casos”: intel·ligència emocional aplicada a les dificultats d'aprenentatge. Impulsor del projecte Aplicacions educatives de la psicologia positiva, i creador del blog Educació per a la Felicitat.
Juan Terol Valls
Llicenciat en Filosofia i Lletres - Ciències de l'Educació (Pedagogia). Orientador educatiu des del 2000, d'ells 9 anys d'experiència en IES de població compensatòria.
Formador en curs de capacitació per a tècnics d'atenció educativa amb població de risc social.
Gestor de suport psicoeducatiu per a regidories d'educació i acció social de diferents ajuntaments.
Formador de famílies per a la FAPA Gabriel Miró d'Alacant i COVAPA (Comunitat Valenciana).
José Antonio Corral Fuentes
És professor jubilat. Diplomat en Professorat d'EGB i llicenciat en Psicopedagía. Fundador del Grup d’Educació per a la Pau dins del MRP Escola d’Estiu i membre actiu 1983 –1990. Va ser mediador Cultural de la Conselleria de Cultura, Educació i Esport en la Direcció Territorial d'Alacant durant els cursos, 2004/07. Professor Associat de la Universitat d'Alacant.
Departament de Didàctica General i Didàctiques Específiques 2007-2012. Membre del col·lectiu Convielx. Grup de professors d'Elx que treballa per la convivència en els instituts de la ciutat mdurante 2007-2017. Ponent en multitud de cursos i congressos sobre educació per a la pau, resolució de conflictes, educació emocional, programes de convivència 2000-2023.
Creador del programa Observatori de la Convivència cedit a la Conselleria d'Educació per a la guia REICO (Recursos web per a la igualtat i la convivència) 2018. Formador i coordinador del programa TEI a la Comunitat Valenciana 2010-2017. Subdirector Territorial i Cap del Servei d'Educació i Política Lingüística de la Direcció Territorial d'Educació d'Alacant 2017-2020.
Ponent en les I Jornades de Lideratge Educatiu i ODS en el marc de la LOMLOE en la Universitat d'Alacant 2022. Ponent en el curs “Expert en Assetjament Escolar” organitzat per l'ISEP - Institut Superior d'Estudis Psicològics - de Barcelona en curs 2022/23. En l'actualitat és formador i coordinador del programa per a la prevenció de l'assetjament i la violència escolar TEI - Tutoria Entre Iguals - a la Comunitat Valenciana des de 2020.
Agustí Zaragozá Granell
És professor de Filosofia, Agent d'Igualtat i columnista en el diari Levante-EMV. Escriu com a forma de resistència al món que li envolta i perquè considera que l'escriptura és una manera de combatre la realitat. No accepta la normalitat ni l'ordre imposat.
Per a ell escriure és a més una poderosa arma reivindicativa, de protesta, transgressió. L'escriptura és, en definitiva, un exercici terapèutic. Es considera un ciutadà del món, encara que el seu territori geogràfic més pròxim se situa a Sueca (València). Es va llicenciar en Filosofia i va estudiar el Màster d'Ètica i Democràcia a la Universitat de València Estudi General. També va cursar el Màster de Gènere i Polítiques d'Igualtat en l'Àmbit Públic i Privat a la Universitat Jaume I de Castelló en l'especialitat d'Agent d'Igualtat. Es dedica a la docència en educació secundària des del 2007.
Compatibilitza el treball a l'aula impartint conferències i cursos de formació del CEFIRE sobre igualtat, coeducació, violència de gènere i feminisme.
Blanca Cañamero Vicente
Professora d'Economia, funcionària de carrera des del 2006. Centre de destí definitiu: IES Fra Lluís De Lleó (Salamanca). Llicenciada en Administració d'Empreses i graduada en turisme. Llengua materna anglés i professional a nivell anglés i francés.
Especialitzada en creativitat, emprenedoria i gestió i entrenament d'habilitats emprenedores. Participació en congressos d'economia de la Universitat de La Rioja, Salamanca, Navarra, Universitat de Saragossa
Impartits cursos de formació en Centres de Formació de Professors de Madrid, La Rioja, Aragó, Castella i Lleó.
Creadora de Continguts en la Junta de Castella i Lleó, Comunitat Valenciana i l'INTEF (MECD), creant cursos relacionats amb l'emprenedoria, la creativitat i la innovació. Participació en el disseny curricular LOMLOE a nivell autonòmic. Tutora en línia de cursos de formació del professorat en línia en la Junta de Castella i Lleó, en INTEF i a la Comunitat Valenciana.
Projecte Tom la Paraula. Premi-Subvenció de la delegació de cooperació al desenvolupament a Castella i Lleó. Premi per projectes d'investigació i innovació educativa. Junta de Castella i Lleó. Temàtica desenvolupament sostenible i ciutadania global. Premi a projectes emprenedors Ajuntament de Salamanca i ANPE formació. Participació, amb alumnes de 1r batxillerat, en el Congrés Universitari Rural Renaissance de l'Usal. Dos segells de qualitat internacional eTwinning per projectes d'emprenedoria internacional.
https://blogdeconomiacharro.blogspot.com/
Rubén Ferrer Lorente
Maestro d'Educació Primària i funcionari de carrera. Centre de destí definitiu: CEIP Sagrats Cors de Redován (Alacant). Actualment treballant en Centre Trinitari Seva (Rafal). Més de 10 anys d'experiència en col·legis de tota la Comunitat Valenciana. Ambaixador Letcraft Educació, empresa especialitzada en formació digital docent.
Apassionat de les noves tecnologies i de la ludificació educativa. M'encanta compartir els coneixements adquirits en la meua trajectòria professional. Creador, organitzador i coordinador de projectes ludificats: The Hospital, Fauna Ibèrica, Redovánpolis GO!
Ponències: Ludificació: On està el límit? Idees i estratègies Jornades Jocs de taula d'Orihuela. Projecte El poble sostenible Jornades de les Xarxa 2030, caminant cap al futur d'Elx. Ludificació a l'aula: Aplicacions i recursos. AJMO Llotja d'Orihuela.
TOP 10 Més ben Docent d'Espanya Educa Abanca. Premi Ràdio Orihuela Cadena SER Educació. Projecte Redovánpolis GO!. Premi Guanyador Premis Innovació “reimagina el teu centre. Categoria: Primers passos en la transformació digital. Finalista Premi Fundació Endesa Ecoinnovació Educativa. 1r Premi XII Concurs UHU “Cuidem el Medi Ambient”. Premie Aixeta Redován. Projecte Fauna Ibèrica: Premi Espiral, Menció especial a l'alumnat. 1r Premi Consumópolis 16 Comunitat Valenciana. 1r Premi autonòmic i Subcampions nacionals: Concurs “Atrapa-Reptes” SM.
https://www.experienciasdeunmaestro.com/
Esther López Barceló
És llicenciada en Història, amb l'especialización d'arqueología en la Universitat d'Alacant i un màster en Antropologia física i forense. Va ser diputada durant la VIII Legislatura de Les Corts.
Va ser directora del gabinet del regidor d'economia durant el mandat de Manuela Carmena com a alcaldessa, fins que va obtindre una plaça de professora a València en 2017. Durant eixe temps coordiné diverses accions políticas com el primer informe d'impacte de género en els Pressupostos Municipals de Madrid, o l'elaboración d'un decret de cláusulas socials per a la contratación pública. En 2017 publiqué un llibre d'entrevistes als protagonistes políticos dels anomenats «Ajuntament del canvi» l'obra es titulé «La conquesta de les ciutats» (Editorial Icària) I al juliol de 2018 coordiné l'elaboración d'una Proposición de llei de Memòria Democrática al costat d'una vintena d'associacions memorialistes.
Ha sigut col·laboradora habitual amb columna pròpia en els mitjans València Plaza i ElDiario, actualment continua escrivint en diferents mitjans de forma esporádica. Sovint organitza esdeveniments culturals a València. També col·labora periòdicament amb l'Institut de les Dones organitzant taules redones sobre història.
A més ha participat en documentals com «Operación Elefteria» (Apunt Mitjana) o «La caixa vacía» i ha prologat diferents obres. Al gener de 2023 va eixir publicada la seua primera novel·la sota el segell de Grijalbo amb el títol "Quan ja no quede ningú" en el qual conflueix la reivindicació de la memòria, així com la perspectiva de gènere. Dos eixos fonamentals de la seua trajectòria investigadora i vital.