Recursos de matemàtiques per a Educació Infantil i Primària

banner RECURSOS MATEMÀTIQUES PER A EDUCACIÓ INFANTIL I PRIMÀRIA

Descripció general

L’aprenentatge més intens de les matemàtiques prové freqüentment de l’exploració amb problemes i materials que resulten interessants i motivadors a l’alumnat.

L’aprenentatge de les matemàtiques ha de generar la capacitat de fer ús de forma comprensiva i eficaç de les matemàtiques que s’aprenen en l’escola en una varietat de contextos, a més de l’escolar.

Aprendre a raonar (argumentar, explicar, justificar) i comprovar és una necessitat bàsica dels xiquets i xiquetes que els ajuda a entendre les matemàtiques.

L’estructuració progressiva del pensament i el desenvolupament de la capacitat de raonar permet començar a fer generalitzacions de manera natural.

Quan es contemplen les connexions en l’aula de matemàtiques s’eliminen les barreres que separen les matemàtiques que s’aprenen a l’escola de les que s’aprenen en altres contextos.

Edicions 

Vinaròs (17 de setembre de 2019 - 28 de novembre de 2019)

http://cefire.edu.gva.es/sfp/index.php?seccion=edicion&id=8135203&usuario=formacion

Xàtiva (3 de febrer de 2020 - 30 de març de 2020)

http://cefire.edu.gva.es/sfp/index.php?seccion=edicion&id=8386957&usuario=formacion

Elx (6 de febrer de 2020 - 24 de març de 2020)

http://cefire.edu.gva.es/sfp/index.php?seccion=edicion&id=8360362&usuario=formacion

València (17 de febrer de 2020 - 6 d'abril de 2020)

http://cefire.edu.gva.es/sfp/index.php?seccion=edicion&id=8189717&usuario=formacion

Objectius específics

  • Proporcionar estratègies i recursos per a desenvolupar els diferents continguts del currículum de matemàtiques.

  • Afavorir la reflexió sobre la pràctica docent i el currículum mitjançant els materials manipulatius.

  • Promoure un aprenentatge actiu i significatiu per part de l’alumnat.

Continguts

  • Integració del coneixement matemàtic amb altres tipus de coneixements.

  • Materials i recursos manipulatius per a l'aula.

  • Metodologia oberta i flexible.

  • Estratègies de resolució de problemes.

  • Pautes per a l'elaboració pròpia de materials i recursos per a l'aula.

Dirigit a

Professorat de Educació Infantil i Primària.

Condicions

  • Ser docent no universitari amb destinació en centres públics i concertats de la Comunitat Valenciana. L'admissió serà per ordre d'inscripció seguint el següent criteri:

  • 1. Funcionaris de carrera/pràctiques.

  • 2. Funcionaris interins en actiu.

  • 3. Funcionaris en borsa de treball.

  • 4. No funcionaris (professorat de centres concertats).

  • 5. Resta del professorat.

Observacions

Curs semipresencial de 40 hores en recursos didàctics. Una sessió final presencial i obligatòria i la resta a distància.

Aquest és un curs de catàleg d’oferta general d’àmbit CTEM