Descripció general
L’aprenentatge més intens de les matemàtiques prové freqüentment de l’exploració amb problemes i materials que resulten interessants i motivadors a l’alumnat.
L’aprenentatge de les matemàtiques ha de generar la capacitat de fer ús de forma comprensiva i eficaç de les matemàtiques que s’aprenen en l’escola en una varietat de contextos, a més de l’escolar.
Aprendre a raonar (argumentar, explicar, justificar) i comprovar és una necessitat bàsica dels xiquets i xiquetes que els ajuda a entendre les matemàtiques.
L’estructuració progressiva del pensament i el desenvolupament de la capacitat de raonar permet començar a fer generalitzacions de manera natural.
Quan es contemplen les connexions en l’aula de matemàtiques s’eliminen les barreres que separen les matemàtiques que s’aprenen a l’escola de les que s’aprenen en altres contextos.
Edicions
Vinaròs (17 de setembre de 2019 - 28 de novembre de 2019)
http://cefire.edu.gva.es/sfp/index.php?seccion=edicion&id=8135203&usuario=formacion
Xàtiva (3 de febrer de 2020 - 30 de març de 2020)
http://cefire.edu.gva.es/sfp/index.php?seccion=edicion&id=8386957&usuario=formacion
Elx (6 de febrer de 2020 - 24 de març de 2020)
http://cefire.edu.gva.es/sfp/index.php?seccion=edicion&id=8360362&usuario=formacion
València (17 de febrer de 2020 - 6 d'abril de 2020)
http://cefire.edu.gva.es/sfp/index.php?seccion=edicion&id=8189717&usuario=formacion
Objectius específics
-
Proporcionar estratègies i recursos per a desenvolupar els diferents continguts del currículum de matemàtiques.
-
Afavorir la reflexió sobre la pràctica docent i el currículum mitjançant els materials manipulatius.
-
Promoure un aprenentatge actiu i significatiu per part de l’alumnat.
Continguts
-
Integració del coneixement matemàtic amb altres tipus de coneixements.
-
Materials i recursos manipulatius per a l'aula.
-
Metodologia oberta i flexible.
-
Estratègies de resolució de problemes.
-
Pautes per a l'elaboració pròpia de materials i recursos per a l'aula.
Dirigit a
Professorat de Educació Infantil i Primària.
Condicions
-
Ser docent no universitari amb destinació en centres públics i concertats de la Comunitat Valenciana. L'admissió serà per ordre d'inscripció seguint el següent criteri:
-
1. Funcionaris de carrera/pràctiques.
-
2. Funcionaris interins en actiu.
-
3. Funcionaris en borsa de treball.
-
4. No funcionaris (professorat de centres concertats).
-
5. Resta del professorat.
Observacions
Curs semipresencial de 40 hores en recursos didàctics. Una sessió final presencial i obligatòria i la resta a distància.
Aquest és un curs de catàleg d’oferta general d’àmbit CTEM