Espais i aules STEM

banner PROJECTES INTERDISCIPLINARS STEM-2

Curs semipresencial on reflexionarem sobre l'ús de la tecnologia educativa que fem, aprenent sobre noves eines; sobre l'ús de l'espai i el mobiliari que tenim, i com programem utilitzant metodologies adients a la nostra especialitat i interessos. El propòsit final és programar una unitat didàctica utilitzant una metodologia activa a triar pel participant, modificant l'espai d'aprenentatge i utilitzant alguna eina TIC

  • Curs semipresencial de 30 hores
  • Un bloc de continguts generals
  • Consta de 3 mòduls diferents que es treballaran a distància a l'aula virtual (22,5 hores de dedicació) en els quals és pretén reflexionar sobre els espais i les aules que utilitzem en l'ensenyament de les àrees CTEM  amb 3 sessions presencials de 2,5 (7,5 hores) en les quals es treballaran aspectes pràctics i experiències.

Edicions

Objectius específics

  • Reflexionar sobre la relació de l'espai amb l'aprenentatge, i els canvis necessaris per a avançar cap a aules flexibles CTEM.
  • Conéixer diferents recursos nacionals i internacionals relacionats amb els espais flexibles, les tecnologies educatives i les metodologies actives.
  • Explorar i adaptar els espais d'aprenentatge a les necessitats de les activitats d'ensenyament-aprenentatge CTEM.
  • Reflexionar sobre tendències en el context escolar.
  • Avaluar la integració de la tecnologia educativa a les nostres aules.
  • Dissenyar activitats d'aprenentatge que ens permeten desenvolupar els continguts de la nostra assignatura fent ús de metodologies actives, espais flexibles i eines TIC.

Continguts

  • L'espai físic: guies per a explorar i adaptar els espais d'aprenentatge.
  • Eines, protocols i recursos del "toolkit" desenvolupats pel projecte FCL.
  • Fonaments de les diverses metodologies: aprenentatge basat en projectes, aprenentatge basat en la indagació, aula invertida, treball cooperatiu, gamificació, etc.
  • Aspectes tecnològics per a desenvolupar les activitats d'aprenentatge a l'aula.
  • Elaboració d'activitats d'ensenyament-aprenentatge.

Dirigit a

  • Professorat en general
  • Mestres d'Educació Infantil i Primària i professorat d'àmbit CTEM (Ciències, Tecnologia i Matemàtiques) d'ESO/BTO/FP.

Condicions

Ser docent no universitari amb destinació en centres públics i concertats de la Comunitat Valenciana. L'admissió serà per ordre d'inscripció seguint el següent criteri:

  1. Funcionaris de carrera/pràctiques.
  2. Funcionaris interins en actiu
  3. Funcionaris en borsa de treball
  4. No funcionaris (professorat de centres concertats)
  5. Resta del professorat