Curs semipresencial on reflexionarem sobre l'ús de la tecnologia educativa que fem, aprenent sobre noves eines; sobre l'ús de l'espai i el mobiliari que tenim, i com programem utilitzant metodologies adients a la nostra especialitat i interessos. El propòsit final és programar una unitat didàctica utilitzant una metodologia activa a triar pel participant, modificant l'espai d'aprenentatge i utilitzant alguna eina TIC
- Curs semipresencial de 30 hores
- Un bloc de continguts generals
- Consta de 3 mòduls diferents que es treballaran a distància a l'aula virtual (22,5 hores de dedicació) en els quals és pretén reflexionar sobre els espais i les aules que utilitzem en l'ensenyament de les àrees CTEM amb 3 sessions presencials de 2,5 (7,5 hores) en les quals es treballaran aspectes pràctics i experiències.
Edicions
- Valencia (17-02-2020 7-04-2020) http://cefire.edu.gva.es/sfp/index.php?seccion=edicion&id=8482522&usuario=formacion
- Torrent (pendent)
Objectius específics
- Reflexionar sobre la relació de l'espai amb l'aprenentatge, i els canvis necessaris per a avançar cap a aules flexibles CTEM.
- Conéixer diferents recursos nacionals i internacionals relacionats amb els espais flexibles, les tecnologies educatives i les metodologies actives.
- Explorar i adaptar els espais d'aprenentatge a les necessitats de les activitats d'ensenyament-aprenentatge CTEM.
- Reflexionar sobre tendències en el context escolar.
- Avaluar la integració de la tecnologia educativa a les nostres aules.
- Dissenyar activitats d'aprenentatge que ens permeten desenvolupar els continguts de la nostra assignatura fent ús de metodologies actives, espais flexibles i eines TIC.
Continguts
- L'espai físic: guies per a explorar i adaptar els espais d'aprenentatge.
- Eines, protocols i recursos del "toolkit" desenvolupats pel projecte FCL.
- Fonaments de les diverses metodologies: aprenentatge basat en projectes, aprenentatge basat en la indagació, aula invertida, treball cooperatiu, gamificació, etc.
- Aspectes tecnològics per a desenvolupar les activitats d'aprenentatge a l'aula.
- Elaboració d'activitats d'ensenyament-aprenentatge.
Dirigit a
- Professorat en general
- Mestres d'Educació Infantil i Primària i professorat d'àmbit CTEM (Ciències, Tecnologia i Matemàtiques) d'ESO/BTO/FP.
Condicions
Ser docent no universitari amb destinació en centres públics i concertats de la Comunitat Valenciana. L'admissió serà per ordre d'inscripció seguint el següent criteri:
- Funcionaris de carrera/pràctiques.
- Funcionaris interins en actiu
- Funcionaris en borsa de treball
- No funcionaris (professorat de centres concertats)
- Resta del professorat