El CEFIRE CTEM té, entre els seus objectius, donar a conèixer al professorat formes innovadores d’apropar-se a les matèries STEM. Una de les vies principals és la participació en projectes europeus ERASMUS+. En aquests projectes es treballen recursos, idees i perspectives que poden proporcionar al professorat una visió enriquidora i fresca envers les matèries STEM.

Sota la supervisió de la Subdirecció General de Formació del Professorat i la col·laboració amb el CEFIRE de Plurilingüisme, el CEFIRE CTEM treballa actualment en aquests 5 projectes:

3C4Life, Perspectives for Lifelong STEM Teaching“ (teach4life)

Coordinat per ICSE (International Centre for STEM Education) ubicat en Friburg, amb amplia experiència en projectes europeus. És del tipus K3, European Policy Experimentation. Bàsicament consisteix en crear les condicions òptimes per al desenvolupament del professorat, de manera que incremente la seua motivació i nivell de satisfacció. Per aconseguir-ho, aquest projecte té previst desenvolupar i validar, mitjançant la investigació, instruments d’implementació, que incentiven al professorat a gaudir de la seva professió durant tota la seua vida professional. Per a la xarxa CEFIRE suposa oferir al professorat aquests instruments, de primera mà, en una formació innovadora i que suposarà un impacte directe en la seua tasca docent.

ICSE-3C4Life_final
logo-amusing-04

AMUSING: Adapting Museus for Educational Inclusing Goals. 2019-1-ES01-KA201-063923

Coordina la Conselleria d’Educació. Tipus: K201 Bones pràctiques. Es tracta d’adaptar peces de valor museístic per a persones amb discapacitat visual mitjançant la impressió 3D. En una metodologia d’aprenentatge servei, alumnat de diferents centres educatius participants de quatre països europeus, dins dels tallers de tecnologia i guiats pel seu professorat, dissenyaran i elaboraran peces en 3D per a que puguen ser tocades. Els museus els facilitaran l’accés a peces originals, i després exposaran les peces fetes per ells al públic. La implicació per a la Xarxa CEFIRE consisteix en obtindre recursos per a préstec de les peces fetes en IES per al professorat i de les guies didàctiques elaborades per a la línia de cursos de catàleg sobre museus de la CV. És una experiència de bones pràctiques exportables a altres punts de la CV.

CREDIBLE: Children with Rare Diseases and their Inclusion in Basic Learning Environment. 2019-1-ES01-KA201-063925

Coordina la Universitat de València. Tipus: K201 Innovació. En col·laboració amb el CEFIRE de Inclusiva. Les tasques dels CEFIRE consisteixen en desenvolupar un curs de formació per al professorat en EDUSALUT: Tècniques d’inclusió de malalties poc freqüents i proporcionar assessorament pedagògic en la plataforma d’intercanvi de informació pedagògica entre professorat amb alumnat amb malalties rares (no informació sanitària). Els beneficis per a la xarxa CEFIRE són els recursos obtinguts de les experiències del professorat participant del curs per a donar la major cobertura en tant en quant a aquestes malalties, així com formar al professorat de la CV amb alumnat amb malalties rares per a aconseguir la inclusió amb els resultats d’experiència innovadora i provada en els centres participants.

logo-credible-2019-300x214
meye

MEYE: Mathematics in Early Years Education

Coordina el CIFP Faitanar (Quart de Poblet). Tipus: K203 Associacions estratègiques. L’objectiu principal és donar recursos de matemàtiques per als estudiants del cicle d’Educació Infantil. Per a la xarxa CEFIRE suposa poder oferir formació al professorat de la CV per a treballar les matemàtiques des d’edats primerenques i als futurs tècnics d’Educació Infantil. A llarg termini, la formació que es dissenye dins del projecte MEYE s'oferirà en la xarxa CEFIRE i s'incorporarà de forma permanent a l'oferta formativa de l'àmbit CTEM. En particular, pot enriquir els cursos de catàleg de Recursos matemàtics per a edats primerenques.

Math4U. 2019-1-CZ01-KA201-061222

Coordina la Universitat de Ostrava (Txèquia). Tipus: K201 Innovació. Les tasques per al CEFIRE consisteixen en dissenyar activitats per al professorat basades en el currículum espanyol per incorporar en la plataforma internacional del projecte, amb l’objectiu de dissenyar i provar recursos per a Matemàtiques basats en la investigació amb caràcter innovador. Per a la xarxa CEFIRE suposa obtindre recursos per al professorat de matemàtiques que han estat provats al llarg del projecte, així com ampliar la línia de treball iniciada en col·laboració amb el CEFIRE de Plurilingüisme en la metodologia CLIL, amb recursos en altres llengües i en altra àrea.

logo MATH4U

Curso Educación Matemática en Edades Tempranas (0-6 años). Recursos del proyecto MEYE

Per ctemmate | 4 novembre, 2021

Ya ha empezado el curso “Educación Matemática en Edades Tempranas (0-6 años). Recursos del proyecto MEYE”, con el cual el CEFIRE Específico CTEM contribuye como socio al proyecto europeo MEYE. Este proyecto ha sido financiado con fondos europeos. En el curso se han inscrito casi 200 maestros y maestros de Educación Infantil y educadoras/es de … Read more

Fac Filosf

Realizada la primera Jornada de Difusión de Resultados del Proyecto MEYE

Per ctemmate | 13 maig, 2021

El primer evento multiplicador del proyecto MEYE (Mathematics in Early Years Education) se realizó el día 30 de abril de 2021. El objetivo era hacer llegar a las autoridades educativas de la Comunidad Valenciana los primeros resultados que el proyecto ha obtenido hasta el momento: el producto intelectual MEYE CURRICULUM. También se aprovechó para introducir … Read more

MEYE evento

Evento multiplicador del proyecto de innovación europeo MEYE

Per ctemmate | 27 abril, 2021

El proyecto Erasmus + MEYE (Mathematics in Early Years Education) tiene como objetivo mejorar la educación matemática en edades tempranas (0-6 años) a través de una mejora de la formación inicial en didáctica específica de educadores (formación profesional) y de la formación continua del profesorado de esta etapa, así como mediante una propuesta de reforma … Read more

Mathematics in Early Years Education. MEYE Project

Per ctemmate | 16 octubre, 2020

MEYE (Mathematics in Early Years Education) is an Erasmus + KA203 project coordinated by CIFP Faitanar (Quart de Poblet). CEFIRE CTEM/Conselleria d’Educació participates as a partner in the development of a Early Years Education teachers training course. The goals of the project are: Improve the training that profesionales in Early Years Education have about the area … Read more

Adapting Museums for educational Inclusive Goals. AMUSING

Per ctemtecno | 16 octubre, 2020

Adapting Museums for educational Inclusive Goals (AMUSING) is an Erasmus+ KA201 project coordinated by Conselleria Educació-CEFIRE CTEM The visually impaired constitute a community at risk of social exclusion. Beyond the strict definition of visual impairment, or the percentage of vision loss of each individual, adequate training is crucial for the full social integration of this … Read more

Children with Rare Diseases and their Inclusion in Basic Learning Environments. CREDIBLE

Per ctemtecno | 16 octubre, 2020

Children with Rare Diseases and their Inclusion in Basic Learning Environments. CREDIBLE, is an Erasmus+ project KA201. A rare disease is any disease that affects a small percentage of the population. The fact is that although a disease is described as “rare”, it is estimated that the number of people in Europe suffering from a … Read more

PROMOTING INCLUSION THROUGH EDUCATIONAL 3D-PRINTING. PRINT3D

Per ctemtecno | 16 octubre, 2020

The visually impaired constitute a community at risk of social exclusion. Beyond the strict definition of visual impairment, or the percentage of vision loss of each individual, adequate training is crucial for the full social integration of this community. In addition, raising the awareness of the rest of the population towards the special needs of … Read more

MATH4U

Per ctemmate | 16 octubre, 2020

MATH4U Mathematics is one of the pillars of technical and science education. Unfortunately, it is also considered to be one of the main annoyances in education today. This could be also the reason why young people avoid to study STEM disciplines. Attractive and modern online materials for teaching and learning mathematics can improve this situation and increase interest … Read more