El CEFIRE CTEM participa en la IV Trobada Internacional del Projecte Erasmus+ CREDIBLE

El CEFIRE CTEM ha participat en el IV Transnational Meeting del projecte europeu CREDIBLE (Children with Rare Diseases and their Inclusion in Basic Learning Environments). La trobada va tindre lloc els dies 23 i 24 de març en la seu de Madrid de la Federació Espanyola de Malalties Rares (FEDER).

El projecte CREDIBLE, dins del programa ERASMUS+, té com a objectiu principal la creació de xarxes de col·laboració entre docents i la generació de recursos que permeten l’escolarització de l’alumnat amb malalties rares en condicions d’equitat.

En el projecte, coordinat per la Universitat de València, participen dues entitats governamentals educatives, Conselleria d’Educació de la Generalitat Valenciana (CEFIRE CTEM i CEFIRE Inclusiva) i Ajuntament de Glasgow; dues universitats, Letònia i València; tres centres educatius, 4o Dimotiko Pefkins (Grècia), Ashton Secondary School (el Regne Unit) i Félix Rodríguez de la Font (Espanya); dos ONG, FEDER (Espanya) i NORO-RONARD (Romania), i una empresa tecnològica SOFTSPRING (Espanya).

En la reunió, que ha permés unir a tots els socis de manera presencial per primera vegada després de la pandèmia, s’ha dut a terme un seguiment dels tres productes intel·lectuals desenvolupats en el marc del projecte:

– Una plataforma europea d’intercanvi d’experiències docents, una eina en la qual els docents poden buscar i compartir les seues experiències educatives inclusives amb l’alumnat amb malalties poc freqüents.

– Una guia pedagògic-sanitària d’inclusió educativa de xiquets i xiquetes amb malalties rares dirigida als docents en la qual es recullen les malalties més prevalents, amb informació i estratègies per a afavorir el procés d’ensenyament i aprenentatge de l’alumnat en el sistema educatiu ordinari.

– Un curs de formació del professorat específic sobre malalties rares, en el qual s’abordarà tant el maneig de la plataforma, com a diferents estratègies i eines metodològiques en matèria d’inclusió educativa.

La pròxima trobada tindrà lloc a la ciutat de València durant el mes de maig, on es realitzarà el curs presencial de formació per al professorat i que posteriorment s’oferirà com a curs MOOC.