Dia Internacional de la Dona i la Xiqueta en la Ciència: 11 de febrer de 2022

El pròxim divendres 11 de febrer es celebra el Dia Internacional de la Dona i la Xiqueta en la Ciència i, un any més, al CEFIRE CTEM i la seua biblioteca volem homenatjar aquest dia tan especial.

Perquè devem visibilitzar el treball de les dones que es dediquen a les àrees STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics), creant així referents femenins per a la infància que puguen contribuir a l'elecció d'aquestes àrees com a carreres professionals. També és primordial donar a conéixer els diferents factors que afecten la situació actual de la dona en les àrees STEM per a fomentar pràctiques que conduïsquen a la seua eliminació i aconseguir la igualtat de gènere en l'àmbit científic.

És per això que en la biblioteca del CEFIRE CTEM continuem realitzant la nostra xicoteta aportació a l'empoderament de les dones i les xiquetes a través de l'accés a l'educació i la ciència. Pel que, hem realitzat una notícia (PDF adjunt davall) sobre aquesta efemèride, que conté informació sobre diferents projectes i iniciatives duts a terme per a visibilitzar i impulsar el treball de les dones en la ciència i fomentar la vocació científica entre les xiquetes i les jóvens. També hem arreplegat una selecció de materials i recursos online perquè podeu treballar i celebrar aquest gran dia a casa i amb els vostres alumnes. A més, podreu trobar activitats i esdeveniments que es duran a terme en la nostra comunitat amb motiu de la celebració d'aquest gran dia; així com altres esdeveniments i activitats que es continuen realitzant de forma virtual, a causa de la crisi del coronavirus.

En l'arxiu adjunt podeu consultar una bibliografia actualitzada amb tots els llibres disponibles en préstec que tenim a la biblioteca del CEFIRE CTEM en la nostra secció Dones i Ciència”. Ja que, com a biblioteca educativa i científica considerem imprescindible l'existència d'aquesta secció als nostres fons per a despertar la vocació científica entre les alumnes i reconéixer els èxits de les dones en la ciència per a sensibilitzar a tota la comunitat educativa. Aprofitem per a invitar-te que, si encara no ho has fet, tires una ullada al post dedicat a un d'aquestos llibres que podràs trobar en aquesta secció Dones i Ciència” de la nostra biblioteca: Llibre: Científicas: la apasionante historia de las mujeres detrás de los grandes descubrimientos de la ciencia.

Pots descarregar-te el document complet amb informació d’interés, esdeveniments, materials i recursos en PDF ací

Pots descarregar-te la bibliografia “Dones i Ciència” en PDF ací