FIRA TECNOLÒGICA 2022

Fira Tecnològica de la Comunitat Valenciana

Us presentem la Fira Tecnològica 2022, organitzada per CEFIRE CTEM (Específic d’Àmbit Científic, Tecnològic i Matemàtic), amb la col·laboració de la Universitat Politècnica de València (UPV) i l’Associació del Professorat de Tecnologia de la Comunitat de València (APTCV). Enguany a més la Fira serà a més l’Olimpíada Valenciana d’Enginyeries Industrials, fase local de les Olimpíades Nacional d’Enginyeries Industrials organitzada per la Conferència de Directors d’Escoles d’Enginyeria d’Àmbit Industrial. Més informació http://www.etsid.upv.es/olimpiada-valenciana-de-ingenierias-industriales/

Hi haurà importants premis!

Cada estudiant dels equips finalistes en les categories (A,B i C) i el seu professorat tutor rebrà un diploma acreditatiu i un premi d’uns auriculars Bluetooth. Cada estudiant dels equips guanyadors en les diferents categories i el seu professorat tutor rebrà un diploma acreditatiu i un premi d’una Tauleta. Addicionalment, els estudiants dels equips guanyadors en les categories B i C en la fase local valenciana de l’Olimpíada Nacional d’Enginyeries Industrials rebran una ajuda a l’estudi, dotada amb 1000 € cadascuna (l’import total de la convocatòria és de fins a 6000 €), que es farà efectiva, mitjançant transferència bancària, en finalitzar el període de matrícula, una vegada comprovat que l’estudiant s’ha matriculat en el primer curs d’una titulació de grau de la branca Engynieria i Arquitectura. Industrial i Aeronaùtica d’un centre propi de la Universitat Politècnica de València. Bases: http://www.etsid.upv.es/wp-content/uploads/2022/02/Olimpiada-Valenciana-Industrial-v3.pdf

La Fira és una oportunitat perfecta per a exposar l’excel·lent treball que el professorat està fent amb la Tecnologia en els centres educatius de la Comunitat Valenciana. Per a això s’ha dissenyat un programa d’activitats totalment en línia. A la sessió presencial podran anar els projectes preseleccionats per l’organització.

Qui pot participar en la Fira?

Professorat d’ensenyament secundari i Formació Professional de la Comunitat Valenciana, presentant els projectes realitzats amb el seu alumnat que poden estar implementats amb electrònica digital, analògica, mecànica, pneumàtica, o qualsevol tecnologia que es vulga presentar.  Poden participar diversos equips d’un mateix centre, sempre que els projectes siguen completament diferents. Les categories establides són les següents:

– Projectes de 1r i 2n d’ESO

– Projectes de 3r i 4t  d’ESO *(Categoria A)

– Projectes de 1r i 2n de Batxillerat *(Categoria B)

– Projectes de Cicles Formatius de grau mitjà

– Projectes de Cicles Formatius de grau superior. *(Categoria C)

* modalitats contemplades en la I Olimpíada Valenciana d’Enginyeries Industrials. Per a optar al concurs serà necessari que els equips estiguen compostos per fins a tres integrants i exposar presencialment el projecte.

Si esteu interessats a participar, la inscripció en el següent enllaç:  INSCRIPCIÓ.

Com es desenvoluparà la Fira?

La Fira Tecnològica s’articula entorn d’un curs de formació del professorat. Per a potenciar l’intercanvi d’informació entre els participants es mantindrà l’espai Moodle on estaran disponibles els vídeos, memòries, fòrums i es podrà interactuar. El programa previst és la següent:

9 de març tindrà lloc la primera sessió síncrona per videoconferència, per a obrir la Fira, on s’explicarà el desenvolupament d’aquesta

25 de març, lliurament dels vídeos i memòries dels projectes que es presenten a concurs. A partir d’aquest moment els participants tindran la possibilitat de visionar la resta de projectes i començar a interactuar fent preguntes, consultes, donar idees de millora, etc.

31 de març comunicació dels projectes preseleccionats que tindran espai per a l’exposició presencial en l’ETSID-UPV.

28 d’abril es desenvoluparà la jornada d’exposició de la FIRA TECNOLÒGICA  en l’ETSID-UPV. Al final de la mateixa es comunicarà els equips que han sigut finalistes i guanyadors  tant de la FIRA com de la I Olimpíada Valenciana d’Enginyeries Industrials.

Pot anar alumnat acompanyant del centre a gaudir de la Fira?

Per descomptat, és una estupenda ocasió per a conéixer altres projectes, gaudir de les diferents activitats que s’organitzaran, conéixer la Universitat i altres centres educatius d’FP que els poden interessar.

Un equip pot participar totalment a distància en la Fira?

Ens encantaria comptar amb tots els equips en l’exposició de la UPV de la Fira, però ho podrà fer a distància. I rebre reconeixement per la seua participació en la Fira. Per a participar en l’Olimpíada és necessari exposar presencialment.

Què passa si un equip està compost per més de tres integrants?

Podria participar en la Fira, però no en l’Olimpíada si la categoria en la qual participa és (A, B, C) i, per tant, no es podria optar als premis i reconeixements d’aquesta.

Inscripció fins al 1 de mark el següent enllaç:  INSCRIPCIÓ.

Us esperem!