Dia Internacional de la Dona i la Xiqueta en la Ciència: 11 de febrer de 2021

Dijous que ve, 11 de febrer, es celebra el Dia Internacional de la Dona i la Xiqueta en la Ciència i, al CEFIRE CTEM i la seua biblioteca, volem retre homenatge a aquest dia tan important per a tots/es nosaltres.

Contribuïm que es complisca l’objectiu d’aquest dia tan especial: aconseguir una major participació i inclusió de les dones i les xiquetes en el món de la ciència i la tecnologia i d’aquesta manera trencar amb la bretxa de gèneres. Ja que, la bretxa de gènere en els sectors de la ciència, la tecnologia, l’enginyeria i les matemàtiques (STEM) persisteix des de fa anys en tot el món. A pesar que la participació de les dones en les carreres de grau superior ha augmentat enormement, aquestes encara es troben insuficientment representades en aquestos camps.

Perquè, el paper de la dona en la ciència, a través de la història, ha sigut fonamental en el descobriment de grans troballes en tots els camps d’aquesta, dels quals, hui la humanitat es continua beneficiant. És necessari empoderar a les dones i xiquetes a través de l’accés a l’educació i la ciència, perquè les dones són necessàries per a contribuir al desenrotllament del progrés en el món.

Per això, en la biblioteca del CEFIRE CTEM, hem confeccionat una notícia (PDF adjunt davall) sobre aquesta important data, que conté informació sobre distints projectes i iniciatives duts a terme per a visibilitzar i impulsar el treball de les dones en la ciència i fomentar la vocació científica entre les xiquetes i les jóvens. També hem recopilat una selecció de materials i recursos online perquè podeu treballar i celebrar aquest gran dia amb els/les vostres alumnes. A més, podreu trobar activitats i esdeveniments que es realitzaran enguany amb motiu de la celebració d’aquesta efemèride, a causa de la crisi del coronavirus s’efectuaran de forma virtual.

D’entre tots els esdeveniments que es duran a terme per a la commemoració d’aquest dia tan important, ens agradaria destacar el col·loqui “Mujeres y niñas en pie de ciencia” (Alianza STEAM por el talento femenino) organitzat pel Ministerio de Educación y Formación Profesional. La seua emissió començarà dijous que ve 11 de febrer a les 11:00 h. No vos ho perdeu!

En l’arxiu adjunt podeu consultar una bibliografia amb tots els llibres disponibles en préstec que tenim en la biblioteca del CEFIRE CTEM dins la nostra secció Dones i Ciència.  Ja que, com a biblioteca educativa i científica considerem imprescindible l’existència d’aquesta secció en els nostres fons per a despertar eixa vocació científica entre les alumnes i reconéixer els èxits de les dones en la ciència per a sensibilitzar a tota la comunitat educativa; amb l’objectiu de posar fi al desequilibri de gènere en les àrees STEM. T’invitem que faces una ullada al post dedicat a un d’aquestos llibres que podràs trobar en aquesta secció Dones i Ciència” de la nostra biblioteca: Llibre: Científicas: la apasionante historia de las mujeres detrás de los grandes descubrimientos de la ciencia.

Pots descarregar-te el document complet amb informació d’interés, esdeveniments, materials i recursos en PDF ací

Pots descarregar-te la bibliografia “Dones i Ciència” en PDF ací

Dia Internacional Dona i Xiqueta en Ciència 2021