REVISTA ASTRONOMIA (N.º 259, gener 2021) A LA BIBLIOTECA CEFIRE CTEM

Comencem nou any i amb ell comença també l’esperança que enguany millore la situació que estem vivint amb la crisi del coronavirus. Encara queda camí per recórrer, però tots junts i gràcies a la vacuna, segur que aquest 2021 li guanyem la batalla al virus. Per descomptat, al CEFIRE CTEM i la seua biblioteca seguirem amb tu per a ajudar-te i donar-te suport amb tots els nostres recursos disponibles.

Per això, en enguany, la nostra biblioteca seguix acostant-te el món de l’astronomia, posant a la teua disposició l’últim número publicat de la Revista Astronomia (gener 2021).

A més de les seccions habituals de la revista, com: Cuerpos menores, Estrellas dobles, El pequeño astrónomo, Ars Universalis o Astrofotografía. Destaquem en aquest número tres articles: Cherenkov Telescope Array: explorando el universo más energético (en els pròxims anys s’instal·laran dos conjunts de telescopis a La Palma (Espanya) i Atacama (Xile) per a observar tot el cel de raigs gamma amb una precisió sense precedents. És el Cherenkov Telescope Array Observatory, que canviarà el nostre enteniment de l’univers), Aplicaciones de la tecnología astrofísica en medicina (en astrofísica, la tecnologia infraroja permet veure planetes, estreles o objectes celests darrere de núvols de pols. Però quan parlem de la seua aplicació a la medicina, diem que es tracta d’un sistema de termografia infraroja per a detectar, analitzar i avaluar diferents patologies, com podrien ser les afeccions del peu diabètic) i Tercer paquete de datos de Gaia (la sonda espacial Gaia de l’Agència Espacial Europea (ESA) ha publicat un avanç del seu tercer paquet de mesures estel·lars. El que suposa tot un tresor de dades que proporcionarà importants avanços en l’astronomia en els pròxims anys).

Tira-li una ullada al sumari i, per a qualsevol informació sobre la revista, no dubtes a posar-te en contacte amb la nostra biblioteca a través del correu electrònic (biblioctem@gva.es) o el telèfon (96 386 94 31).

Pots descarregar-te el sumari pdf açí

Feliç any i molta salut a tots/es!

Sumari ASTRONOMIA (Nº 259, gener 2021)