Estat d’alarma. Bulos vs informació veraç.

Xarrada amb  Laura Chaparro i Esther Samper.

El divendres 5 de juny a les 17.30 a Webex.

Les Trobades STEM amb l’alumnat estan concebudes perquè participen professors de Ciències, Tecnologia o Matemàtiques (CTEM) al costat d’un grup dels seus estudiants. A aquest efecte, cada docent podrà seleccionar fins a 10 alumnes/as per a la seua participació.

La trobada Estada d’alarma. Bulos vs informació veraç, està dirigida a professors de l’àmbit CTEM i a alumnat de segon cicle de l’ESO i Batxillerat. Aquesta trobada està concebuda com un diàleg entre dos experts en la batalla contra els bulos. És aconsellable que el professorat prepare al costat dels seus alumnes algunes preguntes en relació al tema de la xarrada, amb la finalitat de fer la trobada més interactiva i àgil.

Laura Chaparro és un membre de Maldita Ciencia, una branca dins de Maldita.es. En Maldita Ciencia es treballa per a desmentir bulos sobre ciència i salut que circulen per internet, a més de fomentar la divulgació científica per a tots els públics que ajude a evitar que aquests bulos arrelen en la societat. Col·laboren amb experts i divulgadors i resolen dubtes de la nostra comunitat per a ajudar-los a distingir entre informació i desinformació científica.

Esther Samper, Llicenciada en Medicina, Màster en Biotecnologia Biomèdica i Doctora en Enginyeria Tissular Cardiovascular (Medicina Regenerativa), va començar a divulgar sobre medicina en el blog MedTempus en 2005 i en això segueix. En l’actualitat, es dedica a la comunicació de temes de salut i biomedicina per a diferents mitjans. És autora del llibre recentment publicat “Si escuece, cura. 50 malas prácticas de salud al descubierto”. Ha col·laborat en les jornades de ciència i salut, organitzades pel nostre CEFIRE i l’associació ARP-SAPC que hem celebrat a Quart de Poblet aquest curs i recentment va protagonitzar una trobada a través d’Instagram organitzat per eldiario.es per a resoldre dubtes sobre el COVID-19.

Inscripció:

Els i les docents que vulguen participar en aquesta trobada al costat del seu alumnat hauran d’enviar un correu a ctem.big@gva.es per a inscriure’s. En aquest correu s’haurà d’indicar el nom, cognoms, correu i centre educatiu, tant del docent com de cada alumne/a.

Dos dies abans de la data de la xarrada s’enviarà la contrasenya per a entrar en la reunió a tots els participants, després ja no es tornarà a enviar. Es prioritzarà a les persones que envien el correu des de gva i l’ordre d’inscripció.

Com es tracta d’una xarrada d’una hora, la formació no se certificarà.