Acceptes el repte_

Els dies 24 i 25 de setembre van tindre lloc en el Museu Arqueològic d'Alacant (MARQ) les Jornades: “Acceptes el repte de l’ABP? Claus per a la transformació d'un centre”, en les quals es van donar cita més d'un centenar de docents.

Un dels objectius d'aquestes jornades era el de presentar l'itinerari formatiu en ABP proposat pel CEFIRE d'Alacant per als pròxims dos cursos escolars en les seues tres vies de formació:

• Cursos oferits pel CEFIRE.
  • Formació autònoma (PAF).
  • Pilotatge per part del CEFIRE per a aquells centres que seleccionats i ja tinguen una formació prèvia en ABP.

La formació oferida es dirigeix a:

• Docents que desitgen ampliar la seua formació en ABP.
  • Grups de docents que desitgen ser impulsors del canvi en els seus centres.
  • Centres que aposten per la transformació des del claustre.

D'altra banda, comptem amb docents experts en ABP, que van compartir amb nosaltres/as les seues experiències i projectes implementats en diferents etapes educatives.

Amb aquesta formació, pretenem assessorar i acompanyar als centres en el seu procés de canvi i transformació apostant per l’ABP i per a això comptem a més dels assessors amb un equip de col·laboradors que van participar en el descans actiu explicant algun dels seus projectes.

La proposta de formació té un caràcter pràctic, el procés del qual al llarg del curs escolar seria: la reflexió, el disseny, la implementació, l'avaluació i la difusió dels projectes. Aquesta difusió es realitzarà en una fira a final de curs per a donar visibilitat als projectes realitzats, a més de crear una xarxa de centres i de docents que treballen amb aquest mètode.

itinerari-5c-20_39421317
fases_itinerari_39427039