Cap a la mirada inclusiva. Construint un nou model educatiu

El pròxim divendres 24 i dissabte 25 de febrer de 2023 ADACEA Alacant i CEFIRE Alacant os conviden a les VII Jornades de Dany Cerebral Adquirit Infantil.

Enguany tornaran a realitzar-se de manera presencial i tindran lloc en la Facultat d’Educació de la Universitat d’Alacant, en col·laboració amb la Universitat d’Alacant.

L’objectiu principal d’aquestes Jornades tracta d’oferir eines i estratègies, actualitzades i pràctiques en matèria d’educació inclusiva a equips docents, professionals del món de l’educació en actiu i enguany, especialment, a alumnat del grau de magisteri, amb l’objectiu de millorar l’atenció i la participació de l’alumnat amb Dany Cerebral Adquirit i/o amb característiques diverses. També estan obertes a familiars i a qualsevol persona interessada fora de l’àmbit educatiu.

Durant les jornades es tractaran diversos temes amb la intenció de promoure un canvi educatiu real i generar una nova mirada inclusiva. En aquesta edició portem a diferents professionals actualitzats que ens faran reflexionar i ens parlaran del nou paradigma educatiu que hem de construir per a aconseguir el canvi. Coneixerem les diferències entre un model educatiu integrador i inclusiu, els fonaments legislatius, els pilars de l’educació inclusiva, així com eines, recursos i metodologies actives i pràctiques per a dur-la a terme. També aprendrem a gestionar les necessitats de l’alumnat amb epil·lèpsia i coneixerem les característiques del DCA en la infància per a poder atendre les seues particularitats a l’aula i millorar la seua participació en aquesta.

Vos animem a assistir a aquestes jornades perquè eixim amb aquest canvi de mirada cap a una educació més justa i inclusiva.

Pots inscriure’t a continuació:

• Si eres docent has d’inscriure’t a través del CEFIRE en el següent enllaç.

La setmana prèvia a les Jornades rebreu un correu de confirmació amb les instruccions de participació en el qual haureu d’especificar la vostra preferència horària de participació en els tallers.

Vos esperem!