8M dia Internacional de la Dona

Un any més des del CEFIRE d’Alacant ens sumem a la commemoració del 8M dia Internacional de la Dona

Encara que hui celebrem aquest dia tan important, sabem que  la igualtat es treballa tots els dies, i és molt necessari des de l’àmbit educatiu promoure i intervindre amb una mirada coeducativa per tal de reconèixer els drets de totes les persones independentment del seu sexe, i defensar la igualtat entre dones i homes.

No hem d’oblidar que som i hem d’oferir models on tota la diversitat s’incloga, es respecte i es valore.

Algunes accions concretes entre altres poden ser:

• Educar sense estereotips de gènere a totes les etapes educatives.
  • Incloure la coeducació a nivell transversal, dins de tots els àmbits educatius i del dia a dia a les escoles. Des de la tasca docent, fins a les relacions de l’alumnat i comunitat educativa.
  • Visibilitzar i valorar les aportacions femenines a la història i la importància de les seues accions al llarg de la història.
  • Trencar amb la violència masclista, les discriminacions, els rols patriarcals…
  • Utilitzar un llenguatge inclusiu.
  • Organitzar els  espais del centre i materials de manera igualitària i amb perspectiva de gènere.

Desde el nostre àmbit de treball continuem oferint-vos formació en coeducació, ja que considerem un pilar bàsic per a canviar la nostra mirada com a docents i us donem l’oportunitat de formar-vos tant a nivell individual per a les persones CIC dels centres i per al professorat interessat en general.

També podeu triar formació a través del vostre PAF,  com es el cas dels centres que participen al programa pilot de COEDUCACENTRES de la Conselleria d’Educació, amb la participació de tota la comunitat educativa. Tal és el cas dels del centres del nostre territori: CEIP PUIG CAMPANA,  CEIP AUSIÀS MARCH, CEIP VASCO NÚÑEZ DE BALBOA, EOI L’ALACANTÍ ó l’IES LA MALLADETA.

Per una societat i un món en pau i no violent, la igualtat es cosa de totes i tots. EDUQUEM en IGUALTAT.