Lideratge eductiu: claus per a la transformació escolar

La setmana passada va finalitzar el mòdul 2 sobre Lideratge educatiu: claus per a la transformació escolar, en el qual van participar més de 120 directors i directores de la província d’Alacant, inclòs dins de l’Itinerari «millora de les competències per a la funció directiva» impartit per Charly González Aguilera assessor d’Inclusiva del Cefire d’Alacant. La formació es va desenvolupar en tres mòduls diferents: 1- Estratègies claus del lideratge, 2- Lideratge i gestió. 3- Eines i dinàmiques pràctiques. Durant aquests tres mòduls els participants van poder aprofundir i interaccionar en sales paral·leles i activitats de presa de consciència com la roda del *Lider-*coach o la nostra missió, visió i valors compartits, totes elles encaminades a generar una cultura de confiança i responsabilitat compartida en els nostres centres educatius. El lideratge transformador es basa en una nova manera de mirar i comunicar-nos, descobrint les nostres fortaleses, valorant la diversitat, reconeixent tota l’experiència passada i potenciant els recursos de tota la comunitat per a aconseguir, no sols els nostres objectius marcats, si no tambè dotar de sentit i satisfer les nostres necessitats d’autorealització personal.

Com deia Saint Exúpery: » Si vols construir un vaixell no comences per buscar fusta, tallar taules o destribuir el treball. Evoca primer en els homes i dones l’anhel de la mar lliure i ampla»