Creativitat musical

Inscripcions ACÍ a partir de l’11 de juliol

OBJECTIUS

  • Analitzar el potencial de la creació sonora al context educatiu.
  • Assajar maneres de posar en pràctica l’escolta individual i col·lectiva.
  • Treballar amb el llibre “Un llarg eco” com a suport per a l’assignatura de Creativitat musical.
  • Fomentar la investigació i experimentació sonora des de la pràctica educativa.
  • Ampliar l’imaginari sobre les possibilitats interdisciplinàries musicals i sonores.

ESTRUCTURA I DATES DE LA FORMACIÓ

SESSIÓ INICIAL (síncrona online):

Dimecres, 25 de setembre, de 17:30h a 20:30h. A través de Microsoft Teams*

Amb Clara Boj, María Andueza i Fran MM Cabeza de Vaca.

SESSIONS PRESENCIALS

Divendres 4 i dissabte 5 d’octubre. CEIP Serreria (València)

Amb Christian Fernández Mirón.

Horari:

  • Divendres: 17:30h – 20:30h
  • Dissabte: 9:00h – 14:00h

SESSIÓ DE TANCAMENT (síncrona online):

Dimecres, 30 d’octubre, de 17:30h a 20:30h. A través de Microsoft Teams*

Amb Christian Fernández Mirón.

*Trobareu els enllaços a la plataforma Aules.

CONDICIONS DE PARTICIPACIÓ

Formació de la convocatòria d’Administracions Públiques (només per a personal docent, funcionari de carrera o interí i personal tècnic educatiu, en actiu i amb destí en centres públics no universitaris de la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació).

Podran participar:

  1. Personal docent, funcionari de carrera o interí i personal tècnic educatiu amb destí en centres públics no universitaris de la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació.
  2. Personal funcionari de carrera i interí, en actiu, pertanyent a l’ISEACV
    La confirmació del curs implica la seua realització i participació. El fet de no complir aquesta condició pot implicar la no admissió en pròximes accions formatives.

OBSERVACIONS

La formació combinarà el treball en Aules amb les 2 sessions presencials i les 2 sessions Teams.
Per a poder certificar (APTE/NO APTE) el professorat participant haurà de complir els requisits següents:
1) Assistir a un mínim de 3 de les 4 sessions. Les sessions online es gravaran i es pujaran a l’aula virtual. És molt important que tingueu la càmera encesa durant les sessions i que comproveu que funciona el micro per si heu d’intervindre en algun moment.
2) Presentar i superar la tasca final.

LLOC DE REALITZACIÓ

CEIP Serreria, C/ de la Serradora, 71, Algirós, 46022 València

PONENTS

Imatge de ©Tristán Pérez-Martín

Christian Fernández Mirón

Christian Fernández Mirón treballa en la intersecció d’allò artístic, educatiu i social. Va néixer a Espanya el 1984 i es va criar entre Indonèsia i Argentina abans de tornar a Madrid, on resideix actualment. Des de petit, li agrada fer preguntes i explorar. Li interessa tant liderar com ser liderat, compartir dubtes i aprenentatges, cercar intimitats col·lectives, explorar amb el cos, la veu i l’escolta en grup, i qüestionar les formes d’aprenentatge i legitimació convencionals. Ha treballat tant en contextos independents i autogestionats com amb institucions afins a Espanya, el Regne Unit, Colòmbia i la República Dominicana. Entre les seves iniciatives musicals i sonores hi ha MURCIÉLAGO, laboratori de recerca vocal (Matadero Madrid) i Suena Brillante, taller sobre representacions visuals del so i representacions sonores de la imatge (IED Madrid). Ha treballat com a vocalista experimental a l’òpera contemporània Tots caníbals ia l’Orquestra d’improvisació lliure FOCO. El 2024 desenvolupa El silencio sagrado (amb docents i estudiants de la Xarxa PLANEA) i la quarta edició de Músicas memorables (al costat de l’associació parlarenarte i el Centre Cultural d’Espanya a Xile).

Més info: http://www.fernandezmiron.com

María Andueza

Com a investigadora i artista treballo en la intersecció de la creació i l’esfera pública. Sóc professora a la Universitat Complutense de Madrid, al Departament d’Imatge i Disseny de la facultat de Belles Arts. Situada com a artista a la investigació vaig coordinar durant gairebé deu anys la plataforma Augmented Spatiality centrada en la investigació de l’espai social i l’art comunitari abordats des de la intersecció de l’escolta i l’esfera pública. Com a part d’aquest projecte van sortir projectes de mediació i art comunitari com Poliniza (MNCARS, 2020), el comissariat NonSite (A Conversation) (Berlín, 2018), el seminari de recerca-creació Acciones sonoras en la ciudad gentrificada (Valparaíso, 2015) o el comissariat a l’espai públic Augmented Spatiality. Hökarängen (Estocolm, 2013). He bolcat una part de la meva investigació al llibre Un llarg eco. Aprenentatges i accions de la creació sonora (2023) del que sóc autora juntament amb Fran MM Cabeza de Vaca i des de l’any 2011 formo part de l’equip de recerca i realització de RRS. Ràdio del Museu Reina Sofia. Desenvolupament a més projectes de disseny sonor com el realitzat a l’assaig documental Seed, Image, Ground (2020) d’Abelardo Gil-Fournier i Jussi Parikka.

Més info: https://mariaandueza.org/

Fran MM Cabeza de Vaca

Compositor i professor de música. Titulat en Composició al Conservatori Superior Rafael Orozco de Còrdova, després del seu pas pel Conservatori Superior de Música d’Aragó, on va estudiar amb José María Sánchez-Verdú. S’ha format en composició electroacústica amb Alberto Bernal a l’Aula de Músiques Experimentals de Madrid. És, així mateix, llicenciat en Biologia per la Universitat de Còrdova.

Ha estrenat música instrumental i electroacústica a diversos festivals nacionals (Temporada CDMC- Auditorio 400 del MNCA Reina Sofía, ENSEMS Valencia, Festival de Música Española de Cádiz, CGAC Santiago de Compostela, SON-musicadhoy, Aula de reestrenos Fundación Juan March) i internacionals ( Festival de Mèrida a Mèxic, Festival d’Orford al Canadà, Fòrum Internacional de Música Nova de Mèxic DF, Le bruit de la musique a França, Poetes per km2 a New York City)

Ha participat com a compositor i intèrpret en diversos espectacles escènics, col·laborant amb coreògrafs com Aitana Cordero, Michelle Man, Guillem Weickert, Fernando Lima, Paz Rojo o María Cabeza de Vaca, treballs presents a festivals nacionals (Festival de Otoño de Madrid, feSt de Sevilla, El Lugar Sin Límites) i internacionals. Entre altres treballs audiovisuals, cal destacar tres llargmetratges documentals juntament amb José Luis Tirado (entre ells la vídeo òpera documental Paisaje de Retroprogreso), la creació de la BSO del llargmetratge Carmina y Amén, de Paco León, així com la seva participació activa permanent al col·lectiu audiovisual ZEMOS98 de Sevilla.

Ha creat i dirigit l’espectacle escènic Veo una Voz, amb l’actriu Ana Barcia i l’òpera experimental Todos Caníbales amb el Nuevo Ensemble i els artistes Christian Fernández Mirón i Roberto Martínez, seleccionada al Festival Escena Contemporánea de Madrid el 2013.

Des de 2012, col·labora estretament en diverses obres amb la poeta María Salgado, destacant el recital escènic Hacía un Ruido i les peces audio-textuals Jinete Último Reino Frag.3 (2017) Jinete Último Reino Frag.2 (2019) y Jinete Último Reino Frag.1 (2021).