cefireLAB: laboratori d’experimentació amb el disseny d’espais

Inscripcions ací a partir del 20 de desembre de 2022

L’objectiu principal del curs és aportar al professorat les eines teòriques i pràctiques necessàries, perquè posteriorment puguen desenvolupar l’activitat de disseny d’aparadors amb el seu alumnat, entés aquest com un exercici que els permet introduir a l’aula la metodologia i els conceptes fonamentals del disseny d’espais.

OBJECTIUS//

• Conèixer l’oferta formativa de l’Escola d’Art i Superior de Disseny de València.
  • Visibilitzar la presència del disseny en el nou marc curricular.
  • Introduir el disseny d’espais a través del cas concret i delimitat del disseny d’un aparador.
  • Conéixer i aplicar els fonaments del disseny d’interiors.
  • Experimentar amb els aspectes que intervenen en la creació d’espais tridimensionals.
  • Relacionar el disseny de l’aparador amb el disseny d’espais interiors més complexos.
  • Conéixer referents internacionals, però també casos locals de rellevància amb l’objectiu que el professorat puga planificar visites amb l’alumnat, de manera que els permeta situar en un context físic real l’aprés a l’aula.
  • Conéixer i aplicar la metodologia projectual a un projecte de disseny.

CONTINGUTS//

• El disseny al nou currículum.
  • Referents de l’aparadorisme modern i contemporani.
  • Aspectes tècnics i compositius que intervenen en el projecte de disseny d’un aparador: ideació, composició, recorregut visual, color, profunditat, accessoris,il·luminació, materialitat i gràfica expositiva.
  • El Storytelling o narrativa visual per a un projecte de disseny, aplicat a l’aparador.

DATES I LLOC DE REALITZACIÓ//

20 i 22 de febrer de 16.30 h a 20.30 h

Escola d’Art i Superior de Disseny (València)

PONENTS//

Pilar Pou Gabaldón és arquitecta per la Universitat Politècnica de València des de l’any 2000, especialitat edificació. Ha exercit la professió des d’aqueix any fins a l’any 2016, quan va iniciar la seua marxa en la docència en els Estudis Superiors de Disseny. Ha treballat en diversos estudis d’arquitectura, tant nacionals com internacionals. També ha treballat com a professional liberal amb estudi propi durant els últims anys, desenvolupant projectes residencials i de rehabilitació.
En l’actualitat, és professora de projectes a les Escoles Superiors de Disseny, en les quals centra la seua activitat professional. Dins del camp de la docència, s’ha especialitzat en arquitectura efímera, espais expositius i aparadorisme, àmbits en els quals ha desenvolupat projectes concrets vinculats tant a les pròpies Escoles de Disseny, com a empreses públiques i privades. Al febrer del 2022 va impartir al costat de Mercè Coves el Taller d’aparadorisme del Col·legi d’Arquitectes, i han realitzat juntes el disseny interior i l’aparador de la botiga pop up del CTAV “Espacio Guastavino” per al Nadal 2022.

Mercè Coves és arquitecta per la Universitat Politècnica de València i titulada amb màster
universitari en Arquitectura del Paisatge per la Universitat Pública de Catalunya. El seu interés pel disseny i per la docència li va portar a entrar com a docent a l’Escola Superior de Disseny, on imparteix classes des del 2012, compaginant l’arquitectura amb la docència. En la seua faceta com a docent, s’ha especialitzat en assignatures de projectes relacionats amb l’arquitectura efímera, l’aparadorisme i les arts escèniques, camps en els quals ha realitzat col·laboracions amb diferents institucions públiques, com el Centre Cultural La Nau, el Conservatori Superior de Música de València o el Centre del Carme de Cultura Contemporània. Al febrer del 2022 va impartir al costat de Pilar Pozo, el Taller d’aparadorisme del Col·legi d’Arquitectes, i han realitzat juntes el disseny interior i l’aparador de la botiga pop up del CTAV “Espacio Guastavino” per al Nadal 2022.