Curs a distància de 20 h

23AE96IN073 – La perspectiva de gènere en l’educació física com a estratègia per a aconseguir la igualtat

Dates: del 31/01/23 al 02/03/23

Informació i inscripcions clica ací

OBJECTIUS //

• Dotar al professorat de material suficient per a fomentar la igualtat de gènere en l’activitat física i l’esport en l’alumnat d’Educació Primària i Secundària.
  • Visibilitzar el paper de les dones en el món de l’esport entre l’alumnat d’Educació Primària i Secundària.
  • Conscienciar a l’alumnat d’Educació Primària i Secundària, a través de l’equip docent, sobre l’existència dels estereotips de gènere presents en l’àmbit esportiu.
  • Generar un canvi en les idees estereotipades de xiquets i xiquetes d’Educació Primària i Secundària quant a la pràctica esportiva a través de l’educació física.
  • Establir la perspectiva del gènere corresponent en les pràctiques esportives realitzades per part de l’alumnat d’Educació Primària.
  • Conéixer i identificar les principals diferències entre sexes en l’alumnat d’Educació Primària i Secundària quant a motius de pràctica esportiva i taxa d’abandó.
  • Conéixer i identificar les qüestions vitals en la salut de les alumnes d’Educació Primària i Secundària a partir de la seua primera menarquia.
  • Trencar amb el tabú de la menstruació i visibilització de la mateixa dins de l’aula.

CONTINGUTS //

• Bloc 1. Coeducació i igualtat: punt de partida.
  • Bloc 2. Educar per a la igualtat des de la diferència.
  • Bloc 3. El paper dels agents socials.
  • Bloc 4. El que la coeducació pot oferir-nos.
  • Bloc 5. La coeducació en l’Educació Física.
  • Bloc 6. Igualtat en l’esport.
  • Bloc 7. Diferències intersexuals i interindividuals en l’alumnat de Primària i Secundària.
  • Bloc 8. Qüestions vitals en la salut de les alumnes; tabús i mites de la menstruació.
  • Bloc 9. Posem en pràctica l’aprés.
  • Bloc 10. Presentació de recursos gratuïts i com aplicar-los a la coeducació en l’educació física.
  • Bloc 11. Conclusions del curs.

PONENT //

Lucia Carmona
Lucia Carmona Álamos
Paqui Méndez

• Lucía Carmona Álamos, graduada en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport. Gestora Esportiva especialitzada en Esport i Dona i Igualtat.
  • Paqui Méndez, periodista-guionista especialitzada en violència de gènere. Presidenta de l’Associació per la Coeducació i sòcia de CIM (Associació de dones cineastes i mitjans audiovisuals). Autora de diferents audiovisuals i documentals, entre ells “Campiones Invisibles” i «Campiones sense límits», “Dones esportistes, una història comuna”. Ha rebut nombrosos premis i reconeixements de diferents institucions entre elles l’Ajuntament de València, Dones Progressistes i les Corts Valencianes, per la seua contribució a la lluita per la igualtat i la prevenció en la violència de gènere.

Formació finançada per la Unió Europea – NextGenerationEU //