INCLOU-T: programa formatiu per a la inclusió d’alumnat amb discapacitat en les classes d’Educació Física. Elx.

23AE96IN064 -INCLOU-T: programa formatiu per a la inclusió d’alumnat amb discapacitat en les classes d’Educació Física. Lloc de realització: Universitat Miguel Hernàndez (Elx). Febrer de 2023.

Informació i inscripcions clica ací

El curs és semipresencial. La primera i última sessió (9 i 28 de febrer) són via Teams (síncrona a distància). La resta de sessions (14, 16, 21 i 23 de febrer) són presencials a la Universitat Miguel Hernández d’Elx.

OBJECTIUS //

• Entendre el concepte d’inclusió com a participació significativa de l’alumnat en educació física.
  • Sensibilitzar-se cap a diferents tipus de discapacitat i severitats.
  • Conéixer els principis bàsics per a la inclusió d’alumnat amb Trastorns del Neurodesenvolupament (Discapacitat Intel·lectual, Trastorn de l’Espectre Autista, etc.)
  • Conéixer els principis bàsics per a la inclusió d’alumnat amb discapacitat física
  • Conéixer els principis bàsics per a la inclusió d’alumnat amb discapacitats sensorials (i.e., visual i auditiva).
  • Familiaritzar-se amb divers material adaptat i el seu ús per a potenciar la participació de l’alumnat amb discapacitat.
  • Compartir i experimentar bones pràctiques dins de l’aula d’educació física.

CONTINGUTS //

• Sensibilització cap a la discapacitat a l’aula d’educació física.
  • Organització i estratègies bàsiques per al disseny d’activitats inclusives en educació física.
  • El continu de la inclusió i factors a considerar per a la seua implementació.
  • Diferències i característiques de diferents trastorns del Neurodesenvolupament (TND). Principis per al disseny de tasques inclusives per a alumnes amb TND. Conéixer recursos materials per al col·lectiu amb TND amb major severitat: Special Olympics.
  • Tipus de discapacitat física i principis d’adaptació per a dissenyar tasques inclusives i segures.
  • Tipus de discapacitat sensorial i els principis d’adaptació per a dissenyar tasques inclusives i segures.
  • Esports específics i paralímpics en el currículum d’educació física.

PONENTS //

Raúl Reina Vaíllo

• Doctor en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport. Màster Europeu en Activitat Física Adaptada per la Katholieke Universiteit Leuven (Bèlgica).
  • Catedràtic de la Universitat Miguel Hernández d’Elx (UMH) en Activitat Física Adaptada i Esport Inclusiu i Paralímpic.
  • Creador del programa formatiu Inclou-T. Director de la Comissió de Classificació del Comité Paralímpic Espanyol.
  • Classificador Internacional de Paraatletismo i Futbol per a persones amb Paràlisi Cerebral.

Alba Roldán

• Doctora en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport. Màster Internacional en Activitat Física Adaptada per la Katholieke Universiteit Leuven (Bèlgica).
  • Professora de la Universitat Miguel Hernández en Activitats Físiques Adaptades en els Graus en Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport i en Teràpia Ocupacional.
  • Secretària de la Càtedra de Discapacitat Intel·lectual i Ocupabilitat TEMPE-APSA.

Isabel Cornejo:

• Diplomada en activitat física per a persones amb discapacitat física i sensorial (Universitat Finis terrae, Xile).
  • Màster en neuro-rehabilitació (Universitat, Andrés Bello, Xile) i en Rendiment esportiu i Salut (Universitat Miguel Hernández, Espanya).
  • Fisioterapeuta en el programa d’activitat física adaptada, esports i rehabilitació, de l’Institut Nacional de rehabilitació, Pedro Aguirre Cerda (INRPAC).
  • Membre de la Societat Xilena d’Activitat Física Adaptada (SOCHIAFA).
  • Estudiant de doctorand en la UMH i clasificadora internacional de futbol per a persones amb paràlisi cerebral.

Matías Henríquez:

• Diplomat en activitat física en persones amb discapacitat física i sensorial i Màster en Ciències de la Salut (Universitat Finis terrae, Xile).
  • Coordinador programa d’activitat física adaptada, esports i rehabilitació, de l’Institut Nacional de rehabilitació, Pedro Aguirre Cerda (INRPAC).
  • Manager de classificació en la International Federation of Cerebral Palsy Football. Estudiant de doctorand en esport i salut en la UMH.

Formació finançada per la Unió Europea – NextGenerationEU //