Situacions d’Aprenentatge en Educació Física. Propostes pràctiques des de la igualtat, la inclusió i la justicia social

Curs Semipresencial de 30h

Dates: del 9 al 25 de gener de 2023.

Realitzat a la Facultat de Magisteri de la Universitat de València i via Aules.

23AE96IN002 Informació i inscripcions clica ací

Adreçat al Professorat de l’especialitat d’Educació Física

OBJECTIUS //

  • Desenvolupar una consciència crítica vers el cos en moviment i les seues possibilitats com a eina de transformació individual i social.
  • Conéixer i comprendre diferents situacions d’aprenentatge per a promoure la justícia social, tot respectant les diferents cultures i les diferències entre les persones des d’una perspectiva crítica, la igualtat de drets i oportunitats d’homes i dones i la no discriminació de persones per motius gènere, cultura, ideologia, d’ètnia, orientació o identitat sexual, religió, diversitat funcional o altres condicions.
  • Reflexionar sobre el paper del professorat com a element de canvi educatiu i les possibilitats de la investigació en aquest procés.
  • Aprendre els conceptes bàsics de la pedagogia crítica i de l’educació física crítica
  • Reflexionar sobre la societat i diagnosticar el grau de responsabilitat de l’educació en aquesta situació.
  • Qüestionar l’educació en general i l’educació física en particular com a reproductor social i/o motor de canvi.
  • Conèixer estratègies didàctiques relacionades amb l’autonomia, la responsabilitat, la cooperació i l’emancipació tant des del punt de vista conceptual com pràctic i les seues conseqüències legals, didàctiques i ideològiques.
  • Promoure els valors de l’educació física i la coeducació i conèixer les pedagogies queer i la diversitat sexual i de gènere.
  • Iniciar-se a la investigació educativa com a activitat de millora docent
  • Comprometre’ns amb el canvi en el plànol educatiu i social.

CONTINGUTS //

  • Teoria i finalitats de l’educació.
  • Principis de la pedagogia crítica i de l’educació física crítica.
  • El professor/a com a investigador/a. Teoria i pràctica de la investigació educativa.
  • Els valors de l’educació física i la coeducació.
  • Les pedagogies queer i la diversitat sexual i de gènere.
  • L’avaluació i les seues estratègies: la negociació, l’autoavaluació i la coavaluació.
  • L’aprenentatge cooperatiu.
  • Regulació i gestió emocional. El cos expressiu i no violent.
  • Conductes inclusives en les situacions motrius basades en la convivència i la no discriminació per qüestions de gènere, racials, de capacitat física o de competència motriu.
  • Jocs cooperatius i espais coeducatius.
  • Estratègies per a la inclusió.
  • Estereotips i diversitat de gènere.

Formació finançada per la Unió Europea – NextGenerationEU //