Laboratori docent d’experimentació a través de les arts: i ara, com vull que siguen les meues classes?

Amb una nova llei d’educació entre les mans i la desaparició per complet de les restriccions del COVID és un moment ideal per a repensar entre totes i acompanyar-nos en aqueixos canvis que ens exigeixen i aquells que volem desenvolupar en els nostres centres i aules. Des de Pedagogías Invisibles hem vingut desenvolupant projectes i formacions enfocats a entendre l’art contemporani i les seues pràctiques com a eines fonamentals d’un canvi educatiu que vol connectar els continguts i metodologies a la realitat del present.
L’objectiu d’aquest laboratori és per tant és crear un grup de docents vulguen acostar-se a aquest marc d’acció que proposem i que hem anomenat Art Thinking per a dissenyar juntes estratègies pedagògiques que posem en pràctica per a després reflexionar sobre elles. La idea és pensar-nos com a col·lectiu de productores culturals que treballaran juntes durant els mesos de duració del curs.
Serà un treball d’autopràctica acompanyada i de llarg recorregut (quasi un curs escolar) en el qual dissenyar, testar, comentar, col·laborar i en definitiva transformar la nostra pràctica docent basant-nos en els principis de creativitat (reivindicant la docència com una producció creativa i cultural), pensament visual (com a eina per a una pràctica pedagògica contemporània) i procés (treballant des de l’experimentació).

El laboratori es desenvoluparà al Centre del Carme Cultura Contemporània (València) perquè el context del nostre grup succeïsca en un lloc de pràctiques artístiques contemporànies i de trobada d’altres col·lectius. Coneixerem les seues exposicions i artistes, treballarem en algunes sessions amb altres grups de treball i comptarem amb la participació d’especialistes del camp de l’art+educació.

OBJECTIUS//

  • Generar un espai d’experimentació i reflexió sobre un nou paradigma educatiu que entenga les pràctiques artístiques com a eix vertebrador.
  • Desenvolupar competències crítiques i artístiques sobre la base de reptes contemporanis.
  • Aprendre eines, estratègies i metodologies de treball des de l’art contemporani.
  • Conéixer les possibilitats del Centre del Carme (CCCC) i les seues exposicions per a nodrir la nostra pràctica pedagògica
  • Dissenyar conjuntament projectes basats en les arts.
  • Generar un canvi en la nostra pràctica docent de manera pausada i acompanyada.

CONTINGUTS//

  • L’educació i la seua necessitat d’acostament al present.
  • Les pràctiques artístiques contemporànies i la seua capacitat de connectar l’educació amb les problemàtiques del present.
  • Els principis de l’Art Thinking.
  • Aproximació a col·lectius, projectes i agents de l’art i escola que ens puguen resultar inspiradors.
  • Metodologia d’acció VINGA! per al disseny de projectes educatius des d’una perspectiva artística.
  • Utilització de llenguatges artístics per a abordar continguts curriculars.

CALENDARI//

Dijous 17 de novembre, 15 de desembre (2022), 19 de gener, 16 de febrer, 23 de març, 20 d’abril i 11 de maig (2023): de 17.30 h a 20.30 h.

LLOC DE REALITZACIÓ//

Centre del Carme Cultura Contemporània (CCCC, València).

PONENTS//

MÉS INFO I INSCRIPCIONS//

Clica ací