Art Thinking: disseny de cartografies d’aprenentatge a l’aula

Inscripcions ací

OBJECTIUS//

El curs tindrà com a objectiu la creació d’una cartografia multimèdia d’aprenentatge adaptada a les necessitats de cadascun dels participants. Cada persona partirà de la seua pròpia assignatura o contingut que vulga treballar, per a obtindre, d’aquesta manera, un material pràctic que puga utilitzar en les seues classes en finalitzar el curs. Per a això, ens valdrem de l’ús de diferents tipus d’eines digitals gratuïtes accessibles per a qualsevol docent.

CONTINGUTS//

Aquest curs pretén dotar a docents (o futurs docents) i educadors d’una sèrie d’eines amb la finalitat de realitzar representacions visuals de les seues pròpies assignatures o continguts d’aprenentatge. Es tracta de la creació d’un espai virtual a manera de mapa, eminentment gràfic, que ajudarà a l’alumnat a:
– Visualitzar la seqüència pedagògica des de l’inici de l’assignatura, tenint clara la metodologia educativa, les tasques a realitzar, els criteris d’avaluació, etc. És a dir, accedir als continguts de manera clara i ordenada.
– Combinar recursos textuals i audiovisuals de creació pròpia amb diferents eines digitals (totes elles amb una versió gratuïta).

CALENDARI//

Es tracta d’una formació online en la que no hi haurà aula virtual (només sessions Webex o Teams). La ponent facilitarà els materials de la formació.
Sessions de videoconferència: 26 i 28 de setembre i 3 d’octubre de 18.00 h a 20.00 h (6 hores) + 2 hores de treball autònom final.
Per a poder certificar caldrà assistir a les tres sessions perquè tenen un caràcter participatiu important.

PONENT//

Clara Megías (Madrid, 1984) és creadora i investigadora en Art + Educació. Doctora en Educació Artística per la Universidad Complutense de Madrid, amb el seu treball reivindica el potencial de l’art contemporani com a eina d’aprenentatge transversal. Imparteix docència en diferents facultats d’Educació de la Comunitat de Madrid i és sòcia fundadora de Pedagogías Invisibles, on coordina projectes de formació de professorat.