XVII Trobada d’intercanvi d’experiències en Educació Física

Elche_F-10


Presentació de la XVII Trobada

Com a director del Cefire Artisticoexpressiu, de la Subdirecció General de Formació del Professorat de la CECE, m’és molt grat introduir les jornades que organitzem amb la col·laboració de la Universitat Miguel Hernández: la XVII TROBADA D’INTERCANVI D’EXPERIÈNCIES EN EDUCACIÓ FÍSICA.

Quan fa tres anys vam iniciar l'activitat del Cefire Artisticoexpressiu, un nou centre de formació, innovació i recursos educatius per al professorat encarregat de les àrees de Música i Arts Escèniques, EPVA i Educació Física no vam tenir cap dubte que un dels esdeveniments que calia recuperar era aquesta Trobada.

En primer lloc, perquè encaixa plenament en les línies de treball que ens plantejàvem, l’actualització pedagògica, curricular i metodològica, la innovació, la col·laboració amb entitats educatives, culturals, artístiques i esportives, i, sobretot l’intercanvi d’experiències: la detecció de centres de referència, les bones pràctiques, els projectes educatius i la connexió dels professionals en xarxes.

En segon lloc, perquè des d'un àmbit multidisciplinar i alhora amb voluntat d’integració, reconeixem el professorat d'educació física com a docents especialment actius en el terreny professional i volem estimular aquells qui s’obrin a compartir les metodologies innovadores que experimenten a diari a l’aula. Aquest és l’objectiu fonamental de la Trobada.

El primer any de la represa vam recuperar amb nous formats la Trobada en la seua XVa edició a la ciutat de València. El curs passat vam véncer els obstacles que el temporal d’aiguats i inundacions del setembre, especialment dramàtic al sud del nostre territori, per celebrar amb èxit la XVIa edició a la Universitat Jaume I de Castelló. I enguany treballem per superar els entrebancs que ens ha posat la pandèmia per la COVID-19 i acomplir el nostre compromís de descentralització i vertebració, portant la XVIIa Trobada a terres alacantines, amb la immillorable col·laboració i complicitat de la UMH d’Elx.

Al cefire, a l’àmbit artisticoexpressiu i a la Subdirecció General de Formació creiem fermament que la transformació i millora de l'educació no arribarà si no és a través dels docents, per això estem tan satisfets de consolidar per tercer anys consecutiu una Trobada, dissenyada amb un format innovador i actiu, com a ferramenta potentíssima per al desenvolupament professional del professorat de l’àrea.

Ponències marc

Incluir o no incluir: ¿qué factores condicionan esta cuestión?

RAÚL REINA

Vicerector d'Inclusió, Sostenibilitat i Esports i professor titular de la Universitat Miguel Hernández d’Elx. Personal investigador del “Centro de Investigación del Deporte” y professor en Activitat Física i Esport Adaptat en els Graus en Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport i Teràpia Ocupacional.

Màster Europeu en Activitat Física i Esport Adaptat per la Universitat Catòlica de Leuven (Bèlgica). Actualment, membre del Education Board del International Màster in Adapted Physical Activity (IMAPA). Chair de Classificació, Responsable d'Investigació i Classificador internacional de la International Federation of Cerebral Palsy Football (IFCPF). President de la Comissió de Classificació del Comité Paralímpic Espanyol. Classificador Internacional de para-atletisme per a World Para-Athletics. Autor de diverses publicacions i creador i ponent del Projecte Incluye-T amb la fundació Trinidad Alfonso i el Comité Paralímpic Espanyol.

Pots trobar-lo a:  Twitter/ Web Raúl Reina

 

La transformació educativa des de l’EF

REGINA RODRIGO

Llicenciada en Educació Física per l’INEFC de Barcelona. Cap d’Estudis de l’IES Jaume I de Borriana. Formadora del Govern de Canàries del «Programa Tránsito». Creadora del Seminari de treball «Innovació en Educació Física» amb l'equip de professorat d’innovació i investigació d’EF de Castelló i Alacant. Membre de la Càtedra Enric Soler i Godes.

"Hem de conscienciar-nos de la possibilitat de canvi educatiu cap a un sistema que no fragmente els sabers i que aposte per un coneixement integrat i multidisciplinar. El professorat d’EF podem ser el motor del canvi de les organitzacions dels centres".

Pots trobar-la a: Twitter Facebook

 

En búsqueda de la excelencia docente en Educación Física

JUAN ANTONIO MORENO

Professor Catedràtic en el Centre d'Investigación de l'Esport (CID) en la Universitat Miguel Hernández d'Elx. Doctor en Psicología. Membre del grup d'investigació GICOM. Secretari executiu de la International Human Motricity Network (IHMN). President de l'Associació Iberoamericana de Educació Aquàtica, Especial e Hidroterapia (AIDEA). Editor de la Revista Internacional de Ciències de l'Esport i revista d'Investigació en Activitats Aquàtiques del Deporte y Revista de Investigación en Actividades Aquàtiques. Director de més de 30 tesi doctorals i autor de més de 400 publicacions indexades. Autor de més de 30 llibres, entre els quals destaquen "Motivación en el deporte. Claves para el éxito", "Miedo a fallar en el deporte", "Motivación en la actividad física y el deporte", entre d'altres.

Pots trobar-lo a: Twitter | Web Juan Antonio Moreno

Imaginando una Educación Física diferente

CARLOS CHAMORRO

Mestre d'Educació Primària, especialista en Educació Física, amant de l'assignatura, buscant innovar per a conscienciar de la importància que té l'activitat física i els hàbits de vida saludable en el dia a dia buscant que l'aprenentatge siga significatiu i durador. Autor de diversos articles educatius relacionats amb l'Educació Física (ADAL, Comunicació i Pedagogia, Quaderns de Pedagogia, Xarxa Educa,...) i coautor de diversos llibres de l'editorial INDE. Ponent en diferents jornades educatives, congressos presencials i online. Assessor educatiu en l'espai Nos Movemos, en el programa Aprendemos en casa de CLAN TV. Coordinador del projecte nacional del eL CaMiNo De piEFcitos, per a fomentar hàbits de vida saludable que ha sigut reconegut amb el premi a Grandes Iniciativas de la Fundació ATRESMEDIA i la Peonza de Oro de la Fundación Espiral.

Pots trobar-lo a: Twitter / Blog “Projecte piEFcitos”