
Ponents
// Sergio Robledillo Nieto //
El curs "Planificar per a avaluar: claus per a un procés de disseny i avaluació coherent i funcional" oferix als participants l'oportunitat de millorar la seua competència professional, dotant-los de les ferramentes necessàries per a programar situacions d'aprenentatge, centrant-se en el procés d'avaluació i en com arribar de la teoria del currículum a una avaluació competencial a l'aula.
A més, els participants tindran l'oportunitat d'aprofundir en l'elaboració de situacions d'aprenentatge interdisciplinàries. Això els permetrà dissenyar activitats que integren diverses àrees del coneixement, oferint als alumnes una visió global i connexió entre matèries, fent que l'aprenentatge siga més ric i aplicable a situacions de la vida quotidiana.
El curs també fa un èmfasi especial en l'avaluació per competències, oferint ferramentes per a establir línies generals d'avaluació en situacions d'aprenentatge significatives i funcionals. Això permetrà als docents avaluar no sols els coneixements dels alumnes, sinó també el seu desenrotllament en competències clau com la resolució de problemes, la creativitat i el pensament crític.
Es fomentarà una avaluació que propicie tant l'aprenentatge com la metacognició. Els docents aprendran a dissenyar processos d'avaluació que no sols mesuren els coneixements adquirits, sinó que també afavorisquen la reflexió dels alumnes sobre el seu propi aprenentatge, promovent així una visió més activa i conscient del seu procés educatiu.
Una altra característica destacada d'este curs és la seua aposta per a abandonar la concepció d'un mètode únic d'ensenyança. Es potenciarà el desenrotllament de les competències de tot l'alumnat a través d'estratègies que respecten la diversitat d'estils i ritmes d'aprenentatge. Així, els docents seran capaços de dissenyar activitats que siguen inclusives i que tinguen en compte les necessitats particulars de cada alumne.
Finalment, el curs proporcionarà ferramentes per a aterrar la teoria del currículum a la realitat de l'aula. Els docents aprendran a aplicar els continguts teòrics del currículum a situacions pràctiques, creant un ambient d'aprenentatge coherent i funcional per als alumnes.