25NU98EP006_Planificar per avaluar_ Claus per a un procés de disseny i avaluació coherent i funcional

Ponents

// Sergio Robledillo Nieto //

El curs "Planificar per a avaluar: claus per a un procés de disseny i avaluació coherent i funcional" oferix als participants l'oportunitat de millorar la seua competència professional, dotant-los de les ferramentes necessàries per a programar situacions d'aprenentatge, centrant-se en el procés d'avaluació i en com arribar de la teoria del currículum a una avaluació competencial a l'aula.  

A més, els participants tindran l'oportunitat d'aprofundir en l'elaboració de situacions d'aprenentatge interdisciplinàries. Això els permetrà dissenyar activitats que integren diverses àrees del coneixement, oferint als alumnes una visió global i connexió entre matèries, fent que l'aprenentatge siga més ric i aplicable a situacions de la vida quotidiana.  

El curs també fa un èmfasi especial en l'avaluació per competències, oferint ferramentes per a establir línies generals d'avaluació en situacions d'aprenentatge significatives i funcionals. Això permetrà als docents avaluar no sols els coneixements dels alumnes, sinó també el seu desenrotllament en competències clau com la resolució de problemes, la creativitat i el pensament crític.  

Es fomentarà una avaluació que propicie tant l'aprenentatge com la metacognició. Els docents aprendran a dissenyar processos d'avaluació que no sols mesuren els coneixements adquirits, sinó que també afavorisquen la reflexió dels alumnes sobre el seu propi aprenentatge, promovent així una visió més activa i conscient del seu procés educatiu.  

Una altra característica destacada d'este curs és la seua aposta per a abandonar la concepció d'un mètode únic d'ensenyança. Es potenciarà el desenrotllament de les competències de tot l'alumnat a través d'estratègies que respecten la diversitat d'estils i ritmes d'aprenentatge. Així, els docents seran capaços de dissenyar activitats que siguen inclusives i que tinguen en compte les necessitats particulars de cada alumne.  

Finalment, el curs proporcionarà ferramentes per a aterrar la teoria del currículum a la realitat de l'aula. Els docents aprendran a aplicar els continguts teòrics del currículum a situacions pràctiques, creant un ambient d'aprenentatge coherent i funcional per als alumnes. 

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies