La inclusió de l’alumnat magribí a l’aula: cultura, llengua, recursos i estratègies docents 

2025-09_La inclusió de l’alumnat magrebí en l’aula

Ponents

// Inmaculada Garro Sánchez //

"La inclusió de l'alumnat magribí a l'aula: cultura, llengua, recursos i estratègies docents"

El curs "La inclusió de l'alumnat magribí a l'aula: cultura, llengua, recursos i estratègies docents" té com a objectiu facilitar la inclusió de l’alumnat magribí en l’entorn escolar, respectant la seua identitat cultural i lingüística. Es proporcionen eines per millorar la comunicació a l’aula i estratègies per a l’ensenyament del valencià i castellà com a segona llengua, afavorint un aprenentatge equitatiu.  

S’analitza la diversitat cultural del Marroc, incloent-hi les seues llengües (àrab, amazigh, hassaní), costums i festivitats, així com estratègies d’acollida per facilitar l’adaptació de l’alumnat nouvingut. Es treballen materials específics per a l’aprenentatge de la llengua, jocs i projectes d’inclusió que fomenten la participació de l’alumnat.  

El curs també aborda l’adaptació de continguts en matèries no lingüístiques, tècniques d’ensenyament inclusiu i el paper de la mediació intercultural en la resolució de conflictes. A més, es proporcionen expressions bàsiques en dariya marroquí per millorar la comunicació a l’aula. Finalment, es realitza una pràctica aplicada amb l’elaboració d’una situació d’aprenentatge adaptada. 

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies