
Ponents
// Inmaculada Garro Sánchez //
"La inclusió de l'alumnat magribí a l'aula: cultura, llengua, recursos i estratègies docents"
El curs "La inclusió de l'alumnat magribí a l'aula: cultura, llengua, recursos i estratègies docents" té com a objectiu facilitar la inclusió de l’alumnat magribí en l’entorn escolar, respectant la seua identitat cultural i lingüística. Es proporcionen eines per millorar la comunicació a l’aula i estratègies per a l’ensenyament del valencià i castellà com a segona llengua, afavorint un aprenentatge equitatiu.
S’analitza la diversitat cultural del Marroc, incloent-hi les seues llengües (àrab, amazigh, hassaní), costums i festivitats, així com estratègies d’acollida per facilitar l’adaptació de l’alumnat nouvingut. Es treballen materials específics per a l’aprenentatge de la llengua, jocs i projectes d’inclusió que fomenten la participació de l’alumnat.
El curs també aborda l’adaptació de continguts en matèries no lingüístiques, tècniques d’ensenyament inclusiu i el paper de la mediació intercultural en la resolució de conflictes. A més, es proporcionen expressions bàsiques en dariya marroquí per millorar la comunicació a l’aula. Finalment, es realitza una pràctica aplicada amb l’elaboració d’una situació d’aprenentatge adaptada.