
Ponents
// Konstanze Schoeps // María Jesús Barranco Lacomba//
Competències socioemocionals, benestar i inclusió social a l’aula
Universitat de València
En un moment en què l’educació ha d’afrontar el repte d’atendre no sols els continguts acadèmics, sinó també les necessitats emocionals i socials de l’alumnat, la Universitat de València llança aquesta proposta formativa adreçada a docents compromesos amb un ensenyament més integral i transformador.
El curs Competències socioemocionals, benestar i inclusió social a l’aula ofereix un recorregut formatiu rigorós i pràctic sobre com incorporar l’educació emocional en la vida escolar quotidiana. A través d’una metodologia activa i vivencial, els participants no sols es familiaritzaran amb els fonaments teòrics de l’educació socioemocional, sinó que també adquiriran estratègies concretes per a enfortir el benestar de l’alumnat i promoure entorns educatius inclusius.
Un dels eixos centrals del curs és la millora del clima escolar mitjançant el desenvolupament de competències emocionals, tant en l’alumnat com en els mateixos docents. També s’abordarà la importància de la inclusió social com a base per a una convivència respectuosa i saludable, amb especial atenció a l’atenció a la diversitat.
La formació, completament en línia, combina sessions síncrones amb treball autònom i està especialment dissenyada per a facilitar-ne l’aplicació directa a l’aula. Està dirigida principalment al professorat d’educació primària i secundària, especialment als tutors de grup, tot i que està oberta a tot el personal docent interessat a avançar cap a una educació més humana, empàtica i conscient.
En definitiva, una oportunitat única per a renovar la pràctica docent des d’una perspectiva emocional, inclusiva i profundament transformadora, amb el suport acadèmic d’una institució de referència com és la Universitat de València.