25OR07IN002 _El foment de la competència en lectoescriptura de l’alumnat nouvingut en Educació PRIMÀRIA

Ponents

// Sofia Del Pilar Molto Llorca // Eva Maria Arlandis Perez // Esther Perez Vidal //

La integració d'alumnat nouvingut al sistema educatiu de la Comunitat Valenciana és un repte que requereix atenció, recursos i enfocaments metodològics adaptats a les seves necessitats. En aquest context, el curs "El foment de la competència en lectoescriptura de l'alumnat nouvingut en Educació Primària" es presenta com una eina clau per a oferir als docents els coneixements, recursos i estratègies necessaris per a fer costat a aquests estudiants en el seu procés d'adaptació i aprenentatge.

El curs està dissenyat per a proporcionar una comprensió sobre els plantejaments teòrics de la compensació educativa, analitzant els processos d'exclusió social i cultural que poden experimentar aquests alumnes, i oferint principis metodològics que garanteixen una escolarització efectiva i equitativa. A més d'abordar, de manera pràctica, les eines i recursos existents per a treballar amb alumnat de diverses llengües i cultures.

Un dels objectius principals del curs és oferir recursos i estratègies per a fomentar la competència lectoescriptura dels estudiants nouvinguts, tant a l'aula d'acolliment com a l'aula ordinària. Es proporcionaran materials didàctics, exemples de bones pràctiques i s'estudiaran casos concrets de centres i aules que han implementat amb èxit mètodes inclusius i adaptats a aquesta diversitat lingüística i cultural.

A més, el curs aprofundeix en l'educació intercultural i la competència plurilingüe, proporcionant una visió clara sobre els marcs normatius que sustenten aquestes àrees. A través de la reflexió sobre l'organització i el funcionament de l'aula d'acolliment, els participants aprendran a donar visibilitat als repertoris lingüístics de l'alumnat i a valorar les llengües familiars no curriculars, creant un entorn de respecte i enriquiment mutu.

El curs també ofereix orientacions per a la incorporació de mesures de resposta educativa de nivell II i III, crucials per als alumnes que desconeixen les llengües vehiculars de la Comunitat Valenciana. A través de l'intercanvi d'experiències i la difusió d'estratègies efectives, els docents participants podran enriquir les seves pràctiques i garantir un ensenyament inclusiu i de qualitat per a tots els estudiants.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies