25GA98ES004_DISSENY DE SITUACIONS D’APRENENTATGE COMPETENCIALS I INCLUSIVES

Ponents

// Joaquin Roig Padilla //

El curs "Disseny de situacions d'aprenentatge competencials i inclusives" sorgix de la necessitat que tenen els centres educatius de comprendre els fonaments normatius i teòrics dels dissenye en les Situacions d’Aprenentatge en el context LOMLOE. Cal garantir el desenrotllament competencial, la perspectiva inclusiva i el disseny Multinivell. També cal comprendre els processos d'avaluació competencials i inclusius en les Situacions d'Aprenentatge.  

La necessitat de formació específica per als docents ha sigut manifestada pels propis equips docents i les direccions dels centres educatius (una vegada arreplegades totes les necessitats, hem vist que esta és una de les més demandades). El curs és una resposta directa a eixes demandes.  

La inscripció massiva en el curs, (239 peticions, 100 places ofertades, amb inscripcions encara en augment) demostra l'alta demanda i la importància d'esta formació per als centres educatius.  

El curs es durà a terme de manera virtual, des del 28 de gener fins a l'11 de març de 2025, amb un total de 30 hores de formació en línia. Comptarà amb cinc sessions síncrones que se celebraran a través de la plataforma TEAMS:  

  • 28 de gener de 2025 (18.00-20:00h)
  • 4,11 i 25 de febrer de 2025 (18.00-20:00h)
  • 4 de març de 2025 (18.00-20:00h)

El curs es dividix en quatre mòduls:  

  • Mòdul 1: Fonaments normatius i teòrics de les Situacions d'Aprenentatge. Marc internacional, concepte i elements de les Situacions d’Aprenentatge. Evolució en el procés d'implementació de la LOMLOE.
  • Modul 2: Estructura i Gestió Curricular en una Situació d'Aprenentatge. Garanties de desenrotllament competencial. La recerca de la qualitat mitjançant les garanties d'èxit.
  • Mòdul 3: Seqüencia didàctica i perspectiva inclusiva en el disseny de les Situacions d’Aprenentatge. Com faig que la meua pràctica a l'aula siga inclusiva?
  • Mòdul 4: Disseny d'una Situació d'Aprenentatge. La meua pràctica, és com cal?
  • Mòdul 5: L'avaluació en el disseny d'una Situació d'Aprenentatge. Avaluació formativa i formadora.

En conclusió, el curs de Situacions d’Aprenentatge es presenta com una resposta essencial a la demanda del professorat de tota la Comunitat. La formació dels docents és crucial per a garantir l'èxit acadèmic. L'Alta demanda i l'interés generat per este curs subratllen la importància d'oferir formació específica i adaptada a la realitat dels centres educatius. 

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies