
Ponents
// Joaquin Roig Padilla //
El curs "Disseny de situacions d'aprenentatge competencials i inclusives" sorgix de la necessitat que tenen els centres educatius de comprendre els fonaments normatius i teòrics dels dissenye en les Situacions d’Aprenentatge en el context LOMLOE. Cal garantir el desenrotllament competencial, la perspectiva inclusiva i el disseny Multinivell. També cal comprendre els processos d'avaluació competencials i inclusius en les Situacions d'Aprenentatge.
La necessitat de formació específica per als docents ha sigut manifestada pels propis equips docents i les direccions dels centres educatius (una vegada arreplegades totes les necessitats, hem vist que esta és una de les més demandades). El curs és una resposta directa a eixes demandes.
La inscripció massiva en el curs, (239 peticions, 100 places ofertades, amb inscripcions encara en augment) demostra l'alta demanda i la importància d'esta formació per als centres educatius.
El curs es durà a terme de manera virtual, des del 28 de gener fins a l'11 de març de 2025, amb un total de 30 hores de formació en línia. Comptarà amb cinc sessions síncrones que se celebraran a través de la plataforma TEAMS:
- 28 de gener de 2025 (18.00-20:00h)
- 4,11 i 25 de febrer de 2025 (18.00-20:00h)
- 4 de març de 2025 (18.00-20:00h)
El curs es dividix en quatre mòduls:
- Mòdul 1: Fonaments normatius i teòrics de les Situacions d'Aprenentatge. Marc internacional, concepte i elements de les Situacions d’Aprenentatge. Evolució en el procés d'implementació de la LOMLOE.
- Modul 2: Estructura i Gestió Curricular en una Situació d'Aprenentatge. Garanties de desenrotllament competencial. La recerca de la qualitat mitjançant les garanties d'èxit.
- Mòdul 3: Seqüencia didàctica i perspectiva inclusiva en el disseny de les Situacions d’Aprenentatge. Com faig que la meua pràctica a l'aula siga inclusiva?
- Mòdul 4: Disseny d'una Situació d'Aprenentatge. La meua pràctica, és com cal?
- Mòdul 5: L'avaluació en el disseny d'una Situació d'Aprenentatge. Avaluació formativa i formadora.
En conclusió, el curs de Situacions d’Aprenentatge es presenta com una resposta essencial a la demanda del professorat de tota la Comunitat. La formació dels docents és crucial per a garantir l'èxit acadèmic. L'Alta demanda i l'interés generat per este curs subratllen la importància d'oferir formació específica i adaptada a la realitat dels centres educatius.