
Ponents
// Carlos Caurin Alonso // Vicente García Platas //
En el context educatiu, els conflictes són una oportunitat per a créixer, aprendre i transformar les relacions. Per això, aquesta formació està dissenyada per a sensibilitzar i capacitar a les persones participants en el tractament educatiu dels conflictes escolars, enfocant-se en la seva resolució des d'una perspectiva positiva i constructiva.
Al llarg d'aquest curs, explorarem eines clau per a analitzar conflictes, diferenciant els diversos processos de resolució, i construirem un equip de mediació efectiu que fomenti el diàleg i la cooperació. A més, abordarem la importància de la neurociència de les emocions, entenent com el cervell i el sistema endocrí influeixen en els estats emocionals i les conductes.
També aprofundirem en l'anàlisi de la violència escolar, promovent la salut emocional i desenvolupant habilitats com l'autocontrol, l'empatia i l'autoregulació. A més, la formació posarà el focus en la creació d'un clima d'aula positiu, enfortint valors com el respecte, la tolerància i l'autonomia moral.
Finalment, s'oferiran estratègies per a promoure actituds de prevenció de la violència, incloent-hi la de gènere i intrafamiliar, així com els conflictes generats en entorns digitals. Aquest espai busca empoderar a la comunitat educativa per a convertir-se en agents actius en la resolució de problemes interpersonals i en la construcció d'una convivència saludable i lliure de violència.