Viatge fi curs PRI6

Àlbum fotogràfic del viatge

Dimecres 24 de maig de 2017

L’alumnat de PRI6 comença el seu viatge de fi de curs i etapa.

Cap a les 8.15h, tots i totes al bus i des del del centre eixim direcció a la Valltorta, Tirig.

A les 9:45 arribem al museu de la Valltorta, esmorzar i a visitar les exposicions del museu, i una vegada el guia va arribar, després d’una breu caminada per les muntanyes vam arribar als abrics rupestres més importants de la província, a la Cova dels Cavalls, on estan pintades a les seues parets les restes artístiques dels nostres avantpassats.

De tornada al museu vam vore també una caseta de pedra en sec i vam acabar de visitar el museu.

Una vegada finalitzada la visita a la Valltorta, hem dinat i cap a les 15h hem arribat a l’alberg "La Parreta" a Vilafranca, ens hem instal·lat i a fer una ruta de senderisme per els voltants, per conèixer l’entorn i les construccions de pedra en sec, amb un guia molt, molt especial i peculiar. Divertit i didàctic alhora, Federico ens ha ensenyat molts aspectes interessants sobre la zona a més de fer-nos una reflexió molt interessant sobre "el valor de les coses" i que "tota pedra fa paret", mai millor dit, traslladant el sentit de les peculiars construcions de pedra en sec a la nostra forma social de conviure en grup, mentre hem aprés a distingir els diferents tipus de pedra que hi ha per a "fer paret"… la llosa, el clivellet, el bolo… i també el que era l’era dels pobles i la funció important que complia, traure el gra del blat, de l’ordi, com passaven el trill, instrument de fusta amb pedres de silex a sota. Tampoc sabíem el que era un "barral"… ara ja ho sabem.

Per finalitzar l’activitat i abans de tornar a l’alberg per a sopar, també ens han explicat les característiques de la fauna de la zona i com conèixer i distingir els seus rastres. Abans de sopar tornarem al bosc per col·locar una càmera de moviment per fer fotografies als animals durant la nit.

Per acabar les activitats del primer dia de viatge, després de sopar hem anat a vore les estreles. La veritat és que semblava un cel diferent al de Vila-real, molt més lluminós i més fosc al mateix temps, es veuen diferents les nits quan estem en un indret amb molt poca contaminació lumínica. I cansats i cansades com estavem, un poquet de nerviosisme per ser la primera nit dormint amb els companys i companyes, però ràpidament tots i totes dormint. Bona nit! Fins demà!

Dijous 25 de maig

Després del somni reparador, ens hem despertat prompte i quan hem baixat al menjador de l’alberg, ja teniem preparat el desdejuni, necessari per carregar-se d’energia, hui també va a ser un dia molt intens.

Desdejunats i amb les habitacions replegades, emprenem una ruta d’uns 13km per senda per anar fins Vilafranca i visitar el seu casc antic. Esmorzar i camí a les coves del Forcall hem recollit pedres de fòssils i a realitzar el taller de Prehistòria.

En acabar el taller, hem dinat de pic-nic i tornem a Vilafranca. En arribar al casc antic de la localitat, ens hem dividit per fer un nou taller didàctic, per equips hem anat estudiant i investigant un element històric i una volta tornats a agrupar, hem explicat als nostres companys i companyes el resultat de les nostres investigacions.

Paula, Yaiza, Idoia, Cristina, Diana i Laura ens han contat la història de dos cases modernistes, fruit de la nova burguesía que crèix a Vilafranca amb les fàbriques de tèxtil.

Hugo, Mario i Ginés s’han encarregat d’explicar-nos la funció dels ferros que se troben en algunes façanes.

Miquel, Marcos i Mario ens han dit que les anelles de ferro de les façanes s’utilitzaven per poder nugar els cavalls a les cases, i també la funció dels ferros de l’antiga carnisseria, que servien per penjar la carn.

Anna, Idoia i Ainara ens han dit on estava l’antic forn, i també que hi ha cases lluides i altres de pedra vista, i que antigament les lluides solien se les més riques.

Hugo i Víctor han trobat el "pilleric", la pedra on es lligava als "pillos"… I Sergio i Ginés ens expliquen el significat de les pedres que coronen les escales que pugen a la plaça.

Julia i Bianca ens han contat la història de l’hospital, situat just a la porta d’entrada al poble, i així podien atendre ràpidament les emergències.

Estela i Lavinia ens mostren l’antiga muralla.

Emma i Ainoha han trobat prop de l’hospital una infermeria.

I Martina, Marta, Izan, Lucia, Marina i Eugenia han localitzat la casa del senyor noble del poble "Penyaroya" i també l’esglèsia.

Ja un poc cansats i cansades tornem cap a l’alberg, i en arribar hem visualitzat les fotos que la càmera de moviment ha recollit durant tota la nit i tot el dia… i mireu a vore si distingiu quin animal salvatge ha fotografiat…

I ara ja a sopar!!!

Última nit a l’alberg, i els monitors ens van preparar un joc d’amagar-se pels voltants i una xicoteta gincana, en la què calia seguir els sons d’animals que feien els monitors i quan els trovabem calia fer diferents proves.

Divendres 26 de maig

Com els dos dies anteriors, un poquet abans de les 8h, a despertar-se, replegar les habitacions i les maletes i a pel desdejuni, que hui ens espera un dia d’activitat intensa.

A l’autobús i camí de Saltapins a Morella. Primer ens van fer les indicacions de com fer servir els diferents elements de seguretat que tots i totes portavem: casc, arnés amb dos enganxes (politja i mosquetó). Una vegada fet el circuit de prova, tots i totes al circuit blau, el de dificultat intermitja, i sense pausa a recòrrer els ponts tibetans, tirolines, xarxes, escales i tot un seguir d’elements que van ficar a prova la nostra destressa i habilitat.

Finalitzada l’activitat sense cap incidència a destacar, emprenem camí per visitar Morella, i després de dinar al parc a prop del Castelló, a visitar el casc antic de Morella, qui ha volgut a comprat un record, per finalitzar la visita anant al mirador de la muralla i comprant-nos un gelat abans del viatge de tornada.

Volem donar les gràcies a tot el personal de l’Alberg La Parreta, monitors (Paula, Sergio, Sergi, Pablo i Pablo) i a la cuinera, excel·lent els menjars i entrepans que ens va preparar cada dia per esmorzar, dinar i berenar, que ens van tractar fantàsticament.

Us deixem en aquest enllaç el resum fotogràfic del viatge