PRI2. Eixida al medi natural. Ruta Botànica del Millars

De nou l’alumnat de PRI-2 ha fet l’eixida per la senda botànica dedicada a Manuel Calduch i Almela, organitzada des de les àrees d’educació física i de coneixement del medi, la quan recorre el riu Millars per gran part del seu cau per el terme de Vila-real.

El recorregut el de sempre, amb un magnífic dia primaveral, pràcticament ja estiu, des de l’escola hem començat la caminada per buscar el pont medieval de Santa Quiteria, fent la primera parada per explicar la funció del pantanet de Santa Quitèria. Emprenem la ruta pel tram que coincideix amb el traçat antic de la Sèquia Major del Poble, la de les argamasses. També hem observat durant tot el recorregut la frondosa i variada flora i escoltat els ocells que allí habiten. Fantàstic paratge que encara que molts xiquets i xiquetes ja han recorregut amb les seues famílies, hi ha molts que el desconeixien i que recomanem com a eixida familiar propera i sorprenent.

Seguint la senda hem trobat la caseta de la portella, descobrint que servia per buidar la sèquia en cas que fora necessari, fins arribar al Molí de Bisbal, on ens hem aturat per escoltar la importància de la seua funció quan estava en funcionament, primer com a molí de blat i posteriorment per a fer tatxes i borra.

Hem perdut de vista durant un tram la Sèquia Major, que s’ha amagat per el túnel que arriba fins l’assut, seguint pel camí i passant per sota la cascada artificial de la senda, tot i que continuava sense estar en funcionament.

Pel Passeig Botànic Calduch hem continuat per el camí junt a la platja fluvial, per el pinar junt a la piscina fins a l’assut, on per grups hem descobert els elements principals de l’assut, què són la gola i els matxos.

Hem tornat pujant pel pinar i com no hem passat a saludar al Pastoret, a la plaça davant l’Ermita de la Mare de Deu de Gràcia i al "Pouet" abans de fer un descans en el camí per esmorzar i reposar forces a les tauletes i els columpis del passeig que porta el nom de l’il·lustre personatge que dona nom a l’escola, Manuel Calduch i Almela, i reprendre el camí de tornada al centre sense oblidar-nos de fer-se la foto de grup a la roca amb la placa que dona nom a la nostra escola i al passeig Botànic Calduch.

Un matí diferent, en contacte amb la natura i caminant durant tres hores que han passat en un bufit, tot i fer més de 8 km.

Ací teniu el resum fotogràfic de l’eixida

Us deixem també el track de la ruta seguida