PRI6. Excursió final de curs

En arribar al nostre destí, primera parada del viatge al Parc Miner del Maestrat. Hem pintat amb minerals que nosaltres mateix hem extret.

Una vegada hem deixat a l’alberg les maletes, hem continuat la visita a Vilafranca i hem dinat.

Després de dinar, hem anat al museu de la pedra en sec. Sergio, l’encarregat de l’alberg, ens ha fet una volta turistica pel poble amb una serie de explicacions de les construccions típiques de Vilafranca.

Ja a l’alberg hem fet una ruta curta pels voltants de l’alberg per coneixer de primera ma allò que hem après al museu de la pedra en sec. Hem observat els murs i les cases fetes utilitzant aquesta tècnica.

Després de sopar hem iniciat la vetlada nocturna amb tres jocs a l’exterior de l’alberg amb, i per fi hem utilitzat les llanternes. I després de passar-ho d’allò mes be, a dormir

Aquest matí, a les 9h a desdejunar i després, a les 10 en punt hem fet una ruta d’un km fins arribar a un abric on Francesc, l’expert en prehistòria de l’alberg, ens ha contat moltes curiositats del paleolític i el neolític: com caçavem, com feien música, quins instruments utilitzaven per espantar els llops…

Després d’esmorzar hem continuat amb Francesc per realitzar cada classe una fletxa i aprendrem a fer foc com ho feien a la prehistòria.

I una vegada dinats i amb tot replegat, de tornada a l’escola. Tota una experiència per a molts alumnes que ha sigut la primera nit que han passat fora de casa i amb companyia dels seus companys d’escola al llart de nou anys.

Us deixem l’enllaç a les fotos de l’activitat