Santa Caterina 2013 i la Castanyera

Vila-real, 22 de novembre de 2013

Tot i que ha tardat aquest any, arriba la tardor i amb ella, el divendres abans de la tradicional fira de Santa Caterina que té lloc a Vila-real, la primera celebració que realitzen els i les alumnes d’Educació Infantil i de PRI-1, celebrant a l’escola la nostra particular fira.

Durant tota la setmana hem estat preparant a les classes les danses i cançons de La Castanyera, i sobretot les paperines per hui plenar-les de torrons, castanyes, roses, … i com no, amb el xiulet i la pilota amb la gometa. Abans de menjar hem ballat les danses tradicionals de tots els anys, i després hem fet una estoneta de festa.

Com cada any, les mares encarregades han preparat els deliciosos àpats, i aquest curs, i tal i com vam encetar el curs passat, els i les alumnes del tercer cicle d’Educació Primària que han segut candidats a les eleccions a Consell Escolar pel sector alumnes, s’han encarregat d’atendre les paradetes i repartir als xiquets i xiquetes d’Educació Infantil i de PRI-1, els dolços i fruits secs per omplir les seues paperines.

No podem oblidar a la nostra Castanyera, que com cada any, ha tornat ha baixar de la muntanya per vindre al CEIP Botànic Calduch a repartir les castanyes que ha collit i ha torrat. Tot i que la nostra particular Castanyera aquest any ha tingut una indisposició temporal, ha fet vindre a la seua cosina, que ha participat amb molt de gust a la nostra festa de la tardor.

Moltes gràcies a tots i a totes, especialment a la voluntariosa castanyera (gràcies Filo), a les mares encarregades, als alumnes del tercer cicle i a les mestres que ens han preparat la celebració, que han fet que passarem una vesprada de tradicions vila-realenques divertida i molt dolça!!!