Trets d’identitat del centre

EL CENTRE

• El CEIP Arbre Blanc existeix com a centre des de l’any 1986 després haver format part del CEIP El Salvador.
  • És un col•legi públic d’Educació Infantil i Primària on s’està duent-se a terme el programa lingüístic PEPLI (Programa d’Ensenyament Plurillingüe)
  • Disposa d’una unitat de Pedagogia Terapèutica  en modalitat d’integració i una altra d’Audició i Llenguatge.
  • Funciona un Gabinet psicopedagògic atés per una orientadora del SPES d’Alacant que atén a l’alumnat queho necessita els dilluns, dimarts, dimecres i divendres.
  • Existeix transport escolar, servei de menjador, aula d’informàtica, aula de música, pista d’educació viària i hort escolar.

ACONFESIONALITAT

• El CEIP Arbre Blanc es considera un centre aconfessional respecte de totes les religions. No obstant, i en compliment de la normativa vigent, ofereix classes de Religió Catòlica.

LLENGUA D’APRENENTATGE

• El centre està catalogat dins de l’àmbit o zona de predomini de la Llengua Valenciana. En les seues dues opcions respeta l’ús de les dues llengües reconegudes oficialment en la nostra comunitat i ha de garantir que al final del procés d’aprenentatge l’alumnat tinga un domini oral i escrit d’amdues llengües.

RECURSOS

• Aquest centre és púbic i gratuït tant en l’ensenyament com en el transport per a l’alumnat que ho precise. En el menjador es paga la quantitat que té establerta la Conselleria d’Educació. Es considera beneficiari aquell alumnat que gaudesca de transport col•lectiu o individualitzat i aquells als quals la Conselleria els assigne una ajuda en funció de la normativa vigent en cada moment.
  • Els recursos del centre provenen de la Conselleria d’Educació i tots els que siguen aportats per altres institucions o grups dins de la legalitat.

PLURALISME I VALORS DEMOCRÀTICS

• El centre es defineix com participatiu, democràtic i fomentador d’aquest esperit entre tots els seus membres: pares, professors i alumnes.

COEDUCACIÓ

• Es fomentarà la igualdat de drets i a no discriminar entre xics i xiques entre tots els seus membres: pares, professors i alumnes.

LÍNIA METODOLÒGICA

Trets d’identitat del centre

EL CENTRE

• Funciona un Gabinet psicopedagògic atés per una orientadora del SPES d’Alacant que atén a l’alumnat que ho necessita els dilluns, dimarts, dimecres i divendres.

ACONFESIONALITAT

LLENGUA D’APRENENTATGE

RECURSOS

PLURALISME I VALORS DEMOCRÀTICS

COEDUCACIÓ

LÍNIA METODOLÒGICA

• La línia metodològica que s’utilitza és activa, participativa, evolutiva, inductiva, investigadora i basada en l’experimentació i foment d’aquesta actitud entre els membres de la comunitat educativa.