I Congrés TIC

"L'aula oberta a la societat digital"

Des de l'àmbit TIC de la Conselleria d'Educació de la Generalitat Valenciana, format per les assessories TIC de la xarxa de CEFIRE i el Servei d'Informàtica per al Centres Educatius (SICE), s'ha organitzat el primer congrés sobre TIC i educació. El congrés que tindrà lloc en la seu de la UPV (Universitat Politècnica de València) de Gandia, els dies 5 i 6 d'octubre de 2018, pretén ser punt d'encontre, d'intercanvi i de dinamització per al professorat de la Comunitat Valenciana en el camp de les tecnologies aplicades a l'educació i l'aprenentatge i una porta per la qual obrir l'aula a la societat digital a través de l'actualització científica, didàctica i metodològica.

Les tecnologies de la informació i la comunicació aplicades a l'educació i l'aprenentatge són una realitat, per això és important que els/les docents tinguen una idea molt clara del potencial de cadascun dels recursos tecnològics al seu abast i així, amb les TIC, ajudar a organitzar el procés d'ensenyament-aprenentatge i l'espai i el temps a l'aula a través de la connexió amb la societat digital actual.

Objectius

• Posar de manifest la importància de les TIC en el procés d'ensenyament-aprenentatge.

• Promoure la convivència i l'actualització científica, metodològica i didàctica amb tecnologies aplicades a l'educació i l'aprenentatge.

• Donar a conéixer les assessories i la formació de l'àmbit TIC de la xarxa de CEFIRE de la Comunitat Valenciana.

• Exposar i donar a conéixer les plataformes i sistemes de gestió, formació i comunicació de la Conselleria d'Educació.

• Donar a conéixer els projectes desenvolupats pel Servei d'Informàtica per als Centres Educatius.

• Compartir la recerca de tecnologies multimèdia interactives des d'àmbits universitaris.

• Fer visibles, compartir i posar en valor les bones pràctiques educatives que tenen lloc en els nostres centres.

Ponències Marc

LINDA CASTAÑEDA
Professora del Departament de Didàctica i Organització Escolar de la Universidad de Murcia i Membre del Grup d'investigació de Tecnologia Educativa (http://www.um.es/gite) de la mateixa universitat. Pedagoga per la Universidad de Murcia i Doctora en Tecnologia Educativa per la Universitat de les Illes Balears.

+ INFO

YAIZA RUBIO
Des de maig de 2013 exerceix com a analista de seguretat en ElevenPaths, la unitat de ciberseguretat de Telefónica, després d'haver-ho fet en empreses com S21sec e Isdefe. A més a més, es col·laboradora del Centro de Análisis y Prospectiva de la Guardia Civil, i coautora de llibre "Bitcoin: La tecnología blockchain y su investigación". A nivell universitari, és docent en diversos postgraus sobre anàlisi d'intel·ligència, seguretat, anàlisi forense, evidència digital i fonts obertes, a més de codirigir el Título de Experto en Blockchain y Bitcoin de la Universidad Europea de Madrid. En l'àmbit tècnic, ha sigut ponent en events com Blackhat (2017), Defcon (2017), 8dot8 (2015), Cybercamp (2017 y 2015), o RootedCon (2015), entre d'altres. Finalment, en 2017 va ser anomenada cibercooperant d'honor per l'INCIBE.

+ INFO

JORDI ADELL
Jordi Adell Segura (Castelló, 1960) és doctor en Ciències de l'Educació per la Universitat de València, i Professor Titular d'Universitat de l'àrea de Didàctica i Organització Escolar en el Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la Literatura, de la Universitat Jaume I de Castelló. La seua activitat docent i investigadora està relacionada amb les noves tecnologies de la informació i la comunicació aplicades a l'educació. També dirigeix el Centre d'Educació i Noves Tecnologies (CENT) de la mateixa universitat, un centre dedicat a la millora de la qualitat de l'ensenyament i l'aprenentatge universitaris mitjançant l'ús de les noves tecnologies.