Aprenentatge dialògic

A la nostra escola ens basem en els 7 principis de l’aprenentatge dialògic per a portar avant les diferents actuacions d’èxit, i aquest aprenentatge impregna diàriament la vida del centre. Així i tot on més és *reflexen *aquets principis és en les tertúlies literàries que després us expliquem en un altre apartat.

Diàleg igualitari: es respecten totes les aportacions igualitàriament, sense intentar imposar cap punt de vista. En les tertúlies, la resolució de conflictes, assemblees… perden bastant els arguments de poder (arguments basats en les relacions de poder) davant els arguments de valor.
Intel·ligència cultural: totes les persones tenim intel·ligència cultural pel poder de les nostres experiències. La intel·ligència cultural demostra que tots podem participar en un diàleg igualitari i al llarg de la vida.
Transformació: aquest aprenentatge que realitzem a través del diàleg i de la valoració de tot el que hem aprés al llarg de les nostres vides suposa una transformació. Aquesta transformació ens fa capaces de poder aprendre més i així canviar el concepte que podíem tindre abans de nosaltres / as mateixos / es. En sentir-nos diferents també es transformen les relacions que teníem abans amb les persones que ens envolten: hem superat les barreres que ens excloïen de l’educació i de la participació social.
Dimensió instrumental de l’educació: el diàleg també fa possible que *aprengam més sobre la part més acadèmica i instrumental de les tertúlies. Comentant les obres en les tertúlies podem conéixer en quina època es van escriure, a quin gènere literari pertanyen, ja que tota aquesta informació la podem buscar en Internet o consultant llibres de la biblioteca, per després poder compartir-ho en la tertúlia.
Creació de sentit: a través de l’aprenentatge dialògic entre tots aportem a aquesta creació de sentit, que ressorgeix a través d’aquests espais on són els mateixos participants els que decideixen què volen i com volen aprendre.
Solidaritat: quan fem la tertúlia literària, les assemblees generals de centre, o les diferents comissions mixtes… està obert a totes les persones i no hi ha cap mena d’obstacle econòmic, perquè és una activitat gratuïta, ni a nivell acadèmic, atés que es prioritza la participació de persones de nivells acadèmics inicials. Així aconseguim l’aprenentatge conjunt de totes les persones que participem.
Igualtat de diferències: totes les persones som iguals i diferents. Totes les persones ens hem de tractar en termes d’igualtat però respectant les nostres diferències.