PORTFOLIO EUROPEU DE LES LLENGÜES

RACO CULTURES

El claustre del CEIP MIGUEL DE CERVANTES participa en el projecte internacional del Portfolio Europeu de les Llengües (PEL).  El PEL és un document personal, basat en el MECR (Marc Europeu Comú de Referència) i promogut pel Consell d’Europa, en el qual les persones que aprenen o han aprés una llengua poden registrar i reflexionar sobre les experiències d’aprenentatge de llengües i cultures.

Per què és important que el nostre alumnat participe en aquest projecte europeu? En primer lloc  es promou l’aprenentatge d’idiomes i que els nostres estudiants puguen comunicar-se almenys en dos idiomes europeus a més de les dues llengües oficials i, en segon lloc,  utilitzar el PEL com a instrument d’autoavaluació que els motive a reflexionar sobre quins són els seus objectius d’aprenentatge lingüístic.

Aquest projecte internacional s’inicià en el curs 2019-20  amb els alumnes de 4 i 5 anys,  1r i 2n de primària. La validació de la versió espanyola del PEL permet generalitzar l’ús d’aquests documents a partir de l’Educació Infantil (des dels 4 anys).

RACÓ DE LA CULTURA, FESTA I PATRIMONI

16 GENER – SANT ANTONI

ENGLISH

Tonight, the whole village will gather to celebrate the feast of the patron saint of animals. In our country we have a deep-rooted tradition of taking our animals to be blessed. It is curious to see horses, parrots, fish, cats dogs… and most exotic pets passing by together.

It is said that, in some places, they used to not let cats go to the blessing, because they said they represented the devil. As cute and pacefull as they are!

And if you go to the matxà of Vila-real with your pet, at the end of the route you will be given the traditional bun.

VALENCIÀ

Aquesta nit, el poble sencer es reunirà per a celebrar la festa del patró dels animalets. Al nostre país tenim la tradició, ben arrelada, de portar a beneir els nostres animals. És curiós veure passar junts cavalls, lloros, peixos, gats, gossos… i les mascotes més exòtiques.

Conten que, en alguns llocs, abans no deixaven portar els gats a beneir; perquè deien que representaven el dimoni. Tan bonics i pacífics com són!

I si aneu a la matxà de Vila-real amb la vostra mascota, al final del recorregut us obsequiaran amb el tradicional rotllo.

CASTELLANO

Esta noche, el pueblo entero se reúne para celebrar la fiesta del patrón de los animales. En nuestro país tenemos la tradición, muy arraigada, de llevar a bendecir a nuestros animales. Es curioso ver pasar juntos a caballos, loros, peces, gatos, perros… y las mascotas más exóticas.

Cuentan, que algunos lugares, antes no dejaban llevar gatos a bendecir, porque decían que representaban al demonio. ¡Tan bonitos y pacíficos como son!

Y si vais a la «matxà» de Vila-real con vuestra mascota, al final del recorrido os obsequiaran con el tradicional rollo.