PLA D ‘ATENCIÓ A LA DIVERSITAT

PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT

PROGRAMA D’ATENCIÓ

COMPENSATÒRIA

El Programa d’aquest Centre desenvoluparà les actuacions generals següents:

a.     Facilitar la integració social i educativa de tot l’alumnat contrarestant els processos                 d’exclusió social i cultural.

b.     Afavorir l’educació intercultural de tot l’alumnat, potenciant els múltiples i diferents valors       que aporten les cultures.

c.      Informar i assessorar les famílies i tutors legals per a facilitar l’adequada escolarització de        les seues filles i dels seus fills.

d.     Garantir  l’escolarització de l’alumnat amb necessitats de compensació educativa en                condicions d’igualtat d’oportunitats.

e.       Evitar l’abandonament escolar de l’alumnat que es troba en situació de desavantatge                       socioeducativa

f.     Fomentar el desenrotllament de plans i de programes de compensació educativa,                     especialment de programes d’aquisició de la llengua d’acollida.

g.  Facilitar a l’alumnat amb necessitats de compensació educativa, quan la seua situació  socioeconòmica ho requerisca, l’accés a les ajudes o beques per a materials escolars, servicis  de menjador escolar o altres que pogueren necessitar-se.

h.   Coordinar amb altres institucions per tal d’implicar-se en projectes comuns que previnguen o  compensen desigultats socioculturals:

•  Programes d’absentisme escolar
  • Campanyes d’higiene i salut

i.    Eliminar   hàbits   i   actituds  agressives  evitant  el  clima  de conflictivitat en les aules i en el centre