P.A.T.
Un dels objectius prioritaris per part del claustre de professors del col·legi Blasco Ibáñez de Benetússer durant el present curs ha estat revisar i modificar el pla d’acció tutorial. A la comissió pedagògica s’han debatut les aportacions de cadascun dels cicles i el resultat ha estat el que es detalla a continuació.
El nostre pla proposa el desenvolupament i l’adquisició dels següents objectius generals:
1. Ajudar els alumnes a desenvolupar-se com a persones d’acord amb els objectius del nostre PEC.
2. Proporcionar als alumnes una orientació educativa adequada, d’acord amb les seues aptituds, necessitats i interessos, a través d’una actuació tutorial individualitzada i planificada.
3. Assegurar la continuïtat educativa dels alumnes en les distintes àrees, cicles, etapes i, en el seu cas, en la transició d’un centre a un altre.
4. Garantir una ajuda i una guia personalitzada, especialment a aquells que presenten necessitats educatives especials.
5. Afavorir els processos de millora educativa a través de la programació d’activitats formatives per part dels equips docents, i la coordinació amb el professorat de pedagogia terapèutica i el gabinet psicopedagògic.
6. Establir els canals de col·laboració, recolzament i assessorament amb les famílies per a la consecució d’un desenvolupament integral dels seus alumnes.
Per tal d’aconseguir els objectius referits hem desenvolupat tot un seguit de continguts, organitzats en línies d’acció tutorial (àmbits de treball) i continguts de desenvolupament.
LÍNIES D’ACCIÓ TUTORIAL: CONTINGUTS
1.- COMENÇA ELL CURS: –Coneixement mutu
-Integració amb el grup -Establiment de normes -Horaris -Drets i deures -Repartiment de responsabilitats |
|
2.- LES RELACIONS AMB EL GRUP -Autoestima
-Expressió de sentiments -Estructura del grup -Habilitats socials -Resolució de conflictes |
|
3.- CONEIXEMENT DELS ALUMNES -Actituds -Motivació i interessos -Aptituds -Rendiment -Història personal |
|
4.- MILLORA DELS PROCESSOS D’ ENSENYAMENT-APRENENTATGE. -Tècniques d’estudi -Organització de temps -Tècniques de dinàmica de grups -Recolzaments i reforços -Adaptacions curriculars |
|
5.- COORDINACIÓ AMB LES FAMILIES-Col·laboració eductiva -Col·laboració informativa -Col·laboració formativa |
|
6.- COORDINACIÓ AMB EL PROFESSORAT-Coordinació -Establiment de criteris d’avaluació -Disseny i planificació conjunta -Reforç i recolzament -Seguiment del procés d’avaluació de l’alumne |
|
7.- AVALUACIÓ-Avaluació inicial -Revisió d’expedients
-Instruments d’avaluació i registre -Procediment d’informació a alumnes i famílies -Avaluació de la tutoria |
fondo pat