

A l’etapa d’Educació Secundària escolaritzem alumnes d’edats compreses entre 12 i 16 anys, encara que el criteri prioritari per a l’escolarització en una o altra aula del centre, depèn de les característiques personals i necessitats individuals de cada alumne/a i no tant de la seva edat cronològica.
Per les característiques de l’alumnat d’aquesta aula els objectius generals plantejats giren entorn al 1er i 2on cicle d’EI recollits al D 37/2008 i D 38/2008, així com en algun cas els establerts al currículum d’EP, recollits al D 108/2014.
Els objectius generals dels que partim a l’aula son:
- Adquirir i/o consolidar progressivament autonomia en la cura personal i alimentació.
- Aconseguir una comunicació tant expressiva com comprensiva funcional.
- Desenvolupar habilitats acadèmiques funcionals en termes de vida independent.
- Saber interactuar correctament amb objectes i persones del seu entorn pròxim.
- Desenvolupar al màxim les possibilitats motrius individuals.
- Controlar estratègies per a les conductes desadaptatives: estereotípies, autolesions, etc.
La Resolució de 29 de juliol de 2020, de la Direcció General d’Orientació i Innovació Educativa i Política Lingüística, per la que es dicten instruccions per a aquest curs en matèria d’organització i funcionament dels centres específics d’Educació Especial sostinguts amb fons públics s’estableix al seu article 6é que el currículum d’aquests centres s’organitzarà entorn a “arees d’intervenció preferent”. Per tant, els objectius generals que es treballaran a l’aula giraran entorn a les següents àrees:
- Autonomia personal /llar.
- Recursos comunitaris.
- Acadèmic-funcional.
- Comunicació i llenguatge.
- Habilitats motrius / EF.
- Habilitats socials.
- Educació musical.
- Educació artística (EI i EP) o Educació Plàstica, visual i audiovisual (ESO).
- Destreses laborals (ESO i TVA, en funció de l’alumnat).
- Religió o Valors socials i cívics.