

A l’etapa de Transició a la Vida Adulta escolaritzem alumnes d’edats compreses entre 16 i 21 anys, encara que el criteri prioritari per a l’assignació en una o altra aula del centre, depèn de les característiques personals i necessitats individuals de cada alumne/a i no tant de la seva edat cronològica.
L’heterogeneïtat és una característica del grup de TVA, que adquireix un caràcter especial a l’hora de configurar el funcionament del grup-aula; tant pel que fa a nivells maduratius,com pel que fa a les característiques i necessitats individuals i personals. És per aquest motiu que la programació d’aula és oberta, dinàmica i flexible, adaptada tant a la realitat del centre i dels seus recursos com a les necessitats específiques que es deriven de les característiques personals dels alumnes.
Tot açò fa necessari un treball multidisciplinari dut a terme pels diferents professionals que treballem directament amb els alumnes.
Els programes per a la Transició a la Vida Adulta s’estructuren en els següents àmbits d’experiència, (dins dels quals s’incorporaran les àrees d’intervenció preferent).
- Autonomia personal en la vida diària.
- Integració social i comunitària.
- Orientació i formació laboral.
Les àrees d’intervenció preferent en l’etapa de TVA són les següents:
– Autonomia personal – llar
– Recursos comunitaris
– Acadèmic-funcional ( en funció de les capacitats de l’alumnat)
– Comunicació i llenguatge
– Habilitats Motrius/Educació física
– Habilitats socials
– Educació musical
– Educació plàstica, visual i audiovisual.
– Destreses Laborals
– Religió/Valors socials i cívics.
Per donar una resposta individualitzada i personalitzada a cada alumne/a comptem amb el Pla d’actuació personalitzat (PAP), en aquest pla tenim en compte les metes, preferències, capacitats i característiques de l’alumnat i les característiques i oportunitats del context familiar i sociocomunitari, en el marc de les planificacions centrades en la persona (PCP).