Resposta educativa

La resposta educativa a l’alumnat hospitalitzat va dirigida a fer més agradable l’estada i afavorir la seua recuperació.

REALITZEM ACTIVITATS:

Curriculars

per seguir amb els estudis dels alumnes i no perdre el ritme escolar.

Artístiques d’expressió plàstica i de música

per fomentar la creativitat i expressar sentiments al llarg de la seua hospitalització.

Jocs

que els proporcionen diversió, relaxació, eviten l’avorriment, afavorisquen l’activitat en equip i que ajuden a adaptar-se millor.

Lectures de contes i poesia

per plaer, per imaginar i viure històries que els ajuden a comprendre i identificar-se en situacions i personatges.

D’escriptura

per poder expressar les seues emocions i vivències.

D’investigació

per conèixer tot el que els interesse.

UTILITZEM

Les TIC per estar en contacte amb el seu centre educatiu, amb el companys i companyes i així evitar l’aïllament.

AJUDEM

A entendre la malaltia i l’entorn hospitalari.

A reduir les pors i angoixes.

A mantenir les rutines.

PROPORCIONEM

Acompanyament psicològic individualitzat a l’alumnat i a les famílies.

Acompanyament en el moment de la incorporació al seu centre educatiu de referència, quan finalitze  l’hospitalització.

PLANIFIQUEM

La transició de l’alumnat al centre docent de referència, conjuntament amb la seua tutora o el seu tutor.